خانه پدری کجاست؟ ، موتمن الاطبا لوکیشن تاریخی فیلم پر حاشیه

به گزارش مجله سرگرمی، خانه تاریخی ای که با سریال شهرزاد شناخته می گردد، لوکیشن فیلم پر حاشیه کیانوش عیاری است.

خانه پدری کجاست؟ ، موتمن الاطبا لوکیشن تاریخی فیلم پر حاشیه

خبرنگاران - یکی از خانه های تاریخی در عمق بافت تاریخی محله عودلاجان تهران سال هاست که تبدیل به پاتوق فیلم سازان شده است. خانه تاریخی موتمن الطبا پزشک قاجاری، یکی از خانه های تاریخی ثبت ملی در عودلاجان است که سال ها کسی کمتر سراغش را می گرفت.

میرزا زین العابدین خان دنبلی ضرابی ملقب به مؤتمن الاطبّا فرزند میرزا محمدخان و نواده میرزا احمدخان شکیبا، پزشک حضور ناصرالدّین شاه بود. او نخستین فارغ التحصیل دارالفنون و شاگرد دکتر تلوزان فرانسوی بوده، از پزشکان نامی ایران در دوران قاجار بود. موتمن الاطبا از بزرگترین جراحان زمان خود شناخته می شد.

ورودی خاص این خانه و حیاطش یادآور سریال ها و فیلم های بسیاری است اما موتمن الاطبا به تازگی تبدیل به یک خانه تاریخی معروف در تهران شده است.

انتشار سریال شهرزاد و عکس های ترانه علیدوستی با پس زمینه این بنا و در کنار حوض خانه موتمن الاطبا نخستین جرقه شناخته شدن این خانه بود. پس از این سریال درهای موتمن الطبا توسط صاحبانش به روی مردم باز شد و بسیاری از گردشگران تهرانگرد به این خانه رفتند و عکس های شبیه شهرزاد در آن گرفتند. با این وجود کمتر کسی خبر داشت که زیر زمین این خانه که به عنوان اتاق فرهاد به گردشگران معرفی می گردد، لوکیشن یکی از پر بحث ترین صحنه های تاریخ سینمای ایران است. صحنه ای که حدود ده سال یکی از علت های توقیف فیلم سینمایی خانه پدری بود.

کیانوش عیاری خانه موتمن الاطبا را لوکیشن اصلی فیلم خانه پدری قرار داده است. خانه ای تاریخی که با یاری دکورها یکی از نقش های اصلی فیلم عیاری محسوب می گردد. خانه موتمن الاطبا در طول فیلم خانه پدری و در دورهای مختلف زمانی داستان فیلم خانه پدری با ظاهری متفاوت نمایش داده می گردد و بخشی از جریان داستان بر دوش این خانه تاریخی است.

در حال حاضر امکان بازدید این بنای تاریخی با هماهنگی صاحبان آن وجود دارد. پیش از این بعضی از صاحبان اعلام نموده بودند که به دنبال ایجاد کاربری فرهنگی و گردشگری در این بنای تاریخی هستند.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: چمدان
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55106

به "خانه پدری کجاست؟ ، موتمن الاطبا لوکیشن تاریخی فیلم پر حاشیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه پدری کجاست؟ ، موتمن الاطبا لوکیشن تاریخی فیلم پر حاشیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید