حمایت آشکار امارات از کشتار مردم در سودان سوژه روزنامه نگار آمریکایی شد

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا نوشت: اظهارات وزیر امور خارجه امارات و همچنین استفاده خودروهای نظامی ساخت این کشور در سودان نشان از حمایت آشکار این رژیم برای سرکوب مردم در سودان دارد.

حمایت آشکار امارات از کشتار مردم در سودان سوژه روزنامه نگار آمریکایی شد

کریستین تریبرت روزنامه نگار نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در رشته توئیتی به حضور خودروهای زرهی ساخت امارات در سودان و استفاده آن برای سرکوب معترضان سودانی اشاره نمود.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: در میان تشدید تنش ها در سودان، دست کم سه خودروی زرهی سبک از نوع 440 ای در خیابان ها مشاهده شده است. این خودروها ساخت امارات است. فعالان مدعی شدند که نیروهای واکنش سریع (سودان) از آنها استفاده نموده اند.

وی با اشاره به شباهت این خودروها با نمونه های آمریکایی، اضافه کرد: بعضی فعالان ابتدا تصور می کردند این خودروها هاموی (Humvee) ساخت آمریکا هستند، در حالی که آنها خودروهای زرهی سبک ساخت امارات هستند.

وی در این رشته توئیت به حضور خودروهای نظامی ساخت سودان در کنار خودروهای نظامی اماراتی در خیابان های خارطوم اشاره نمود.

شایان ذکر است که عبدالفتاح البرهان رهبر شورای نظامی سودان اواخر ماه گذشته میلادی با محمد بن زائد ولیعهد امارات دیداری را داشته است.

در همین حال خبرگزاری رویترز نوشت که انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات از سرمایه گذاری برای کشتار در سودان حمایت می نماید.

قرقاش خاطرنشان کرد: نگران کشتار مردم در سودان هستیم و از سرمایه گذاری مناسب حمایت می کنیم.

بنابرگزارش خبرگزاری رویترز، مخالفان در سودان خاطرنشان کردند که 113 نفر در اعتراضات روز دوشنبه و سرکوب های گسترده پس از آن کشته شدند. اما از سوی دیگر دولت سودان آمار کشته ها را 61 نفر از جمله سه پرسنل نظامی اعلام نموده است.

از طرفی سازمان ملل پیشنهاد اعزام یک تیم نظارتی حقوق بشر را به سودان داده است تا سرکوب مرگبار معترضان در اواسط هفته گذشته را مورد آنالیز قرار دهد. کمیسیونر عالی حقوق بشر برای اعزام تیم تحقیقاتی خود به خارطوم خواهان همکاری دولت سودان شده است.

همچنین جمعی از رهبران معترضان سودان روز آدینه با نخست وزیر اتیوپی دیدار کردند. اتیوپی به دنبال وساطت میان مقامات نظامی و مخالفان دولت سودان است.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان شروع شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند که انتها حکومت وی 22 فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون شد.

معترضان رفته رفته خواسته های خود را افزایش دادند که خاتمه یافتن حکومت عمر البشیر و ایجاد یک حکومت دموکراتیک از خواسته های بعدی معترضان بود.

اکنون گروه های معترض سودانی خواهان کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می دهند.

310311

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26616

به "حمایت آشکار امارات از کشتار مردم در سودان سوژه روزنامه نگار آمریکایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت آشکار امارات از کشتار مردم در سودان سوژه روزنامه نگار آمریکایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید