حضور کارشناس یونسکو در ایران برای بررسی وضعیت میراث جهانی شوشتر پس از سیلاب

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس فنی سازمان یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی کشور طی سفری سه روزه به استان خوزستان در حال بررسی وضعیت میراث جهانی شوشتر پس از سیلاب های اخیر هستند.

حضور کارشناس یونسکو در ایران برای بررسی وضعیت میراث جهانی شوشتر پس از سیلاب

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، درپی سیلاب های اخیر در استان، روز جمعه 23 فروردین ماه 98، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به همراه محمدحسین ارسطوزاده مدیر پایگاه میراث جهانی سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر، پنبه دانه فرماندار شوشتر و جودانی جیگلی کارشناس اعزامی از سوی سازمان یونسکو برای بررسی وضعیت پایداری سازه های آبی ـ تاریخی در این شهرستان حضور یافتند.

محمدحسن طالبیان و هیأت همراه در این حضور ضمن بازدید از میراث جهانی شوشتر، از آخرین وضعیت این محوطه پس از سیلاب های اخیر مطلع شدند و گزارش کامل از اوضاع آثار یادشده نیز توسط کارشناسان و مدیر پایگاه میراث جهانی در اختیار این هیئت قرار گرفت.

همچنین در این بازدید کارشناس اعزام شده از سوی یونسکو که به صورت ویژه به منظور بررسی و مطالعه استحکام بخشی دیوار غربی و جداره های محوطه آسیاب ها به شوشتر آمده است نیز به بررسی و مطالعات میدانی پرداخت.

طالبیان در بررسی های خود ضمن تأیید و اشاره به اقدامات پیشگیرانه، کنترل و مدیریت مجموعه میراث جهانی که موجب جلوگیری از تخریب آثار شده است، بر لزوم ادامه روند استحکام بخشی و مرمت آن ها تأکید کرد و گفت: یکی از مناطقی که در سیلاب های اخیر بسیار مورد توجه بوده، میراث جهانی شوشتر است و باید هرچه زودتر نسبت به پاکسازی و لایروبی آورده های سیلابی اقدام شود و پس از فروکش کردن سطح رودخانه، بررسی های دقیق روی این میراث جهانی صورت پذیرد تا اقدامات ویژه در راستای بهبود شرایط آن انجام شود.

به همین دلیل، برنامهریزی های لازم از پایش مستمر آثار، تکمیل تجهیزات ویژه، تأمین اعتبار و تهیه گزارش های مربوط اجرا شده و به مراجع ذی ربط اعلام شده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19315

به "حضور کارشناس یونسکو در ایران برای بررسی وضعیت میراث جهانی شوشتر پس از سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کارشناس یونسکو در ایران برای بررسی وضعیت میراث جهانی شوشتر پس از سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید