حضور در مدارس الزامی نیست، معین تکلیف باشگاه های ورزشی؛ هفته آینده

به گزارش مجله سرگرمی، معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران بعضی جزییات را در ارتباط با بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و باشگاه های ورزشی تشریح کرد.

حضور در مدارس الزامی نیست، معین تکلیف باشگاه های ورزشی؛ هفته آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علی ماهر با تاکید بر اینکه حضور در مدارس برای دانش آموزان اختیاری است، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره بازگشایی مدارس، اظهار کرد: این امکان از سوی ستاد ملی کرونا با هدف برطرف اشکالات درسی برای دانش آموزان فراهم شده است؛ چراکه در بعضی مناطق امکانات لازم برای آموزش از راه دور و مجازی برای دانش آموزان فراهم نبوده و لذا این امکان برای برطرف اشکالات دانش آموزان فراهم شده و همانطور که اشاره شد این حضور کاملا اختیاری بوده و الزامی وجود ندارد.

وی با اشاره به ابلاغ بیش از 86 پروتکل بهداشتی درباره اصناف و مشاغل مختلف از جمله محیط های آموزشی، اظهار کرد: این پروتکل ها از طرف آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده و لازم الاجراست. استفاده از وسایل حفاظتی از جمله ماسک، دستکش و همچنین گندزدایی محیط های آموزشی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، بعضی از موارد مطرح شده در این پروتکل هاست.

ماهر با بیان اینکه در رابطه با بازگشایی مساجد تهران در شب های احیا از پروتکل های ستاد ملی کرونا پیروی می گردد، گفت: در این رابطه پروتکل های مربوطه از سوی مسوولان اعلام شده که برگزاری مراسم در ساعات محدود، رعایت فاصله 1 تا 1.5 متر، استفاده از وسایل حفاظتی و دستگاه های تهویه مناسب بعضی از اصول اعلام شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران در ادامه با بیان اینکه هنوز درباره بازگشایی دانشگاه ها تصمیم جدیدی گرفته نشده است، گفت: تنها مقطع دکترا حضوری برگزار می گردد و آموزش ها در سایر مقاطع همچنان از راه دور ادامه پیدا می نماید تا مجددا تصمیم گیری گردد.

وی همچنین در رابطه با تصمیم گیری در مورد بازگشایی اماکن و باشگاه های ورزشی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، اعلام کرد: مرجع تصمیم گیری در این رابطه فدراسیون پزشکی ورزشی است و نماینده ستاد کرونا در تهران نیز در این جلسات شرکت می نماید. آخرین تصمیم همچنان بر بسته بودن باشگاه ها و ممنوعیت تمرینات و مسابقات ورزشی به صورت جمعی است.

وی با بیان اینکه پروتکل های مربوط به بازگشایی باشگاه های ورزشی و برگزاری مسابقات تدوین شده است، گفت: با این حال با توجه به احتمال بالای خطر، نظر همچنان بر عدم بازگشایی این اماکن است و تصمیم گیری نهایی در جلسه هفته آینده اتخاذ می گردد.

ماهر در انتها از شروع محدودیت های طرح ترافیک تهران بعد از شب های مبارک قدر اطلاع داد.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90849

به "حضور در مدارس الزامی نیست، معین تکلیف باشگاه های ورزشی؛ هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در مدارس الزامی نیست، معین تکلیف باشگاه های ورزشی؛ هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید