حایری: 25 میلیون مشترک، کمتر از الگوی معین شده، برق مصرف کردند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: حدود 82 درصد (25 میلیون مشترک) کمتر از الگوی معین شده (در منطقه ها معتدل 300 کیلووات ساعت) مصرف برق داشته اند.

حایری: 25 میلیون مشترک، کمتر از الگوی معین شده، برق مصرف کردند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، همایون حایری اضافه کرد: رقم های بالای قبض برق در کمتر از 3 درصد مشترکان بسیار پرمصرف دیده می گردد.

وی ادامه داد: با آنالیز قبض های صادر شده سال جاری در شرکت توانیر معین شده که حدود 82 درصد (25 میلیون مشترک) کمتر از الگوی مشخص شده (در منطقه ها معتدل 300 کیلووات ساعت) مصرف برق داشته اند که جا دارد از همکاری آن ها در مدیریت پیک تابستان سال جاری قدردانی گردد.

معاون وزیر نیرو اعلام کرد: برای این گروه از مشترکان فقط 7 درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده که قبض برق عمده این مشترکان رقم بسیار پایینی است.

حایری با بیان اینکه حدود 15 درصد مشترکان، مابین الگوی مشخص شده تا دو برابر الگو مصرف داشته اند، گفت: برای این دسته از مشترکان علاوه بر افزایش سالانه 7 درصد تعرفه، مشمول 16 درصد افزایش به علت مصرف بالاتر از الگو شده اند و در مجموع 23 درصد افزایش تعرفه در قبض آن ها اعمال شده است.

وی ادامه داد: بیشترین رقم قبض ها برای دسته سوم مشترکان خانگی بسیار پر مصرف صادر شده که کمتر از 3 درصد مشترکان معادل 850 هزار مشترک را شامل می گردد که بیش از دوبرابر الگو مصرف داشته اند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد: بهای برق این دسته از مشترکان هم بر اساس قانون بودجه به صورت غیر یارانه ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی مشخص می گردد و بنابراین فقط برای اندازه مازاد از دو برابر الگوی مصرف بر اساس نرخ غیر یارانه ای برق محاسبه می گردد.

حایری اضافه کرد: این گروه از مشترکان (کمتر از 3 درصد مشترکان خانگی) با اعمال روش های مدیریت مصرف به سهولت می توانند مصرف برق خود را به سطح الگوی مصرف کاهش داده تا نه تنها شامل افزایش قیمت برق نشوند بلکه از کاهش قابل ملاحظه ای در صورتحساب برق خود بهره مند شوند.

وی اعلام کرد: چنانچه اشتباهی هم در بخش محاسبه قبض مشترکان اتفاق افتاده باشد اصلاح می گردد و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض هم میسر خواهد بود.

لازم به ذکر است پیشتر مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه مشترکان پر مصرف 16 درصد بیشتر از مشترکان خوش مصرف محاسبه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158255

به "حایری: 25 میلیون مشترک، کمتر از الگوی معین شده، برق مصرف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حایری: 25 میلیون مشترک، کمتر از الگوی معین شده، برق مصرف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید