جنگجویان کوهستان در راه خیابانهای آمریکا، صدها گروه مسلح منتظر آتش بازی پس از انتخابات آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، برخی از گروه های شبه نظامی با تمرین های نظامی خود آماده شرایط احتمالی سخت و پیچیده در این کشور طی هفته های آینده می شوند.

جنگجویان کوهستان در راه خیابانهای آمریکا، صدها گروه مسلح منتظر آتش بازی پس از انتخابات آمریکا

به گزارش خبرنگاران، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هر روز اتفاقات عجیب و غریبی می افتد؛ به نحوی که برخی اوقات حاشیه ها بر متن غلبه می کند. ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات آینده از جمله موضوعاتی بود که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. سرفه های او در مصاحبه تلفنی و همزمان اصرارش برای حضور در جلسات انتخاباتی و مناظره حضوری با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، همچنان سوژه رسانه های آمریکایی شده است.

اما اصل ماجرا و آنچه اهمیت بیشتری دارد مربوط به موضع گیری رئیس جمهور آمریکا در خصوص رای گیری پستی است. ترامپ بارها اعلام کرده است که رای گیری پستی می تواند انتخابات را خدشه دار کرده و منجر به تقلب شود. ترامپ پس از ابتلای به کرونا و عقب افتادن در نظرسنجی ها مجدد بحث ارتباط آرای پستی و تقلب در انتخابات را مطرح کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با توجه به اینکه تخمین زده می شود سال جاری حدود بیش از 80 میلیون نفر رای پستی دهند، انتظار می رود که انتخابات سال جاری همراه با چالش هایی باشد. این رقم تقریبا بالاترین رکورد در میزان آرای پستی در انتخابات آمریکاست که طی سال های اخیر رواج بیشتری یافته است. در گذشته معمولا افراد سالمند آرای خود را از طریق پست ارسال می کردند که عمدتا محافظه کار و طرفدار حزب جمهوریخواه بودند؛ اما طی سال های گذشته عمدتا کارگران و کسانی که نمی خواستند برای شرکت در انتخابات از محل کار خود مرخصی بگیرند، در انتخابات به صورت پستی شرکت کرده اند. این قشر عمدتا طرفدار حزب دموکرات هستند.

شیوع کرونا در سال جاری باعث شده است که آرای پستی وزن قابل توجهی را پیدا کند. با توجه به اینکه عمده کسانی که پروتکل ها و محدودیت های کرونایی را رعایت می کنند، طرفدار حزب دموکرات هستند، احتمالا آرای پستی بیشتر به نفع نامزد حزب دموکرات خواهد بود و احتمالا طرفداران ترامپ به طور نسبی و بیشتر به صورت حضوری رای دهند. هر چند گه نتایج آرای حضوری، تقریبا شب انتخابات و بامداد روز بعد تعیین می شود، معمولا نتایج آرای پستی در آمریکا به دلایل زمانبر بودن، با تاخیر اعلام می شوند. به همین دلیل انتظار تغییر نتایج اولیه در انتخابات وجود دارد. چنین اتفاقی می تواند گمانه تقلب را مطرح کند.

زمانی که نتایج انتخابات در آمریکا محل چالش می شود، موضوع به دادگاه عالی ارجاع داده می شود. بنابراین در صورت وقوع چنین فرضیه ای، چالش و تنش سیاسی حداقل محصول انتخابات خواهد بود. اما ماجرا ظاهرا به اینجا ختم نشود. در آمریکا گروه های شبه نظامی وجود دارند که حاضر هستند برای دفاع از اصول و منافع خود دست به اسلحه ببرند. عده ای از این گروه ها نژادپرست و طرفدار رجحان سفیدپوستان هستند. در سوی دیگر گروه های سیاهپوست مسلحی وجود دارند که آنها هم معتقدند مقابل زور باید با زور ایستاد. اما چون این اتفاق در آمریکا می افتد، رسانه ها چندان به آن توجهی نمی کنند.

شرایط و اوضاع جدی تر از آن است که تصور می شود. رسانه های آمریکا پنجشنبه شب گزارش دادند که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) توطئه ای برای ربودن گرچن وایتمر، فرماندار دموکرات میشیگان را خنثی کرده است. بر اساس اعلام مناع آمریکایی، برای ربایش فرماندار میشیگان چندین ماه برنامه ریزی شده بود.

شبکه ان بی سی گزارش داد که 6 نفر در خصوص توطئه برای ربودن فرماندار در دادگاه فدرال متهم شده اند و 7 نفر دیگر هم در دادگاه ایالتی بر اساس قوانین ضدتروریستی اسالت میشیگان و تلاش برای هدف قرار دادن پلیس و ایجاد جنگ داخلی متهم شده اند.

لوری لایت فوت، شهردار شیکاگو گفت که دونالد ترامپ به واسطه اظهاراتش، در خصوص این توطئه مسئولیت دارد. او گفت: این درسی برای همه ماست. اظهارات مهم هستند، و زمانی که شما عمر دولتی دارید، بایستی به دقت حرف ها و واژگان خود را انتخاب کنید.

ترامپ در 17 آوریل سال جاری میلادی در توییتی نوشته بود: میشیگان را آزاد کنید! او همچنین در مناظره خود با بایدن، علیه گروه نژادپرست موضع گیری نکرد.

اتفاق اخیر نشان می دهد که گروه های شبه نظامی در آمریکا بر اساس وابستگی حزبی خود و بروز تنش های حزبی، آمادگی و پتانسیل ایجاد بحران را دارند. اما سوال این است که آمریکا چند گروه شبه نظامی دارد؟

مرکز حقوقی ساوثرن پاورتی آمریکا در گزارشی که در سال 2016 منتشر کرد، نوشت که در سال 2015 حدود 276 گروه شبه نظامی در امریکا شناسایی شدند. این رقم در سال 2014 حدود 202 گروه بوده است که طی یکسال افزایشی 37 درصدی داشت. تعداد گروه های شبه نظامی شناسایی شده در آمریکا در سال 2008 حدود 42 گروه بود که به مرور زمان فرایند صعودی داشته است.

یکی از گروه های شبه نظامی که در سال 2008 تاسیس شد و تا به الان هم فعال است، گروه سه درصدی هاست. این گروه یک جنبش راستگرای افراطی آمریکایی و کانادایی است که طرفداران مالکیت سلاح و مقاومت در قبال دخالت دولت فدرال آمریکا در امور محلی و ایالتی است.

مرکز حقوقی ساوثرن پاورتی این گروه را یک گروه ضددولتی توصیف کرده است. اما این گروه اکنون از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا به شمار می فرایند. کریس هیل، رهبر این گروه است که چندی پیش گفت که 45 روز آینده (قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) پر از خشونت خواهد بود.

کریس هیل یک سرباز سابق است که در درون سازمان خود با نام ژنرال عامل خون شناخته می شود. او درباره دلیل آموزش های نظامی اعضای گروه خود می گوید که احتمال دارد که افرادی بیایند و آنچه دارید را بگیرند. او هدف اصلی را از بین بردن افراد بد عنوان می کند. در نگاه این گروه، جنبش هایی مانند زندگی سیاهپوستان مهم است و گروه های ضدفاشیستی و هر دموکراتی که به دنبال محدودیت تسلیحات باشد، دشمن محسوب می شوند.

رهبر گروه 3 درصدی می گوید که روز 4 نوامبر وقتی ترامپ برنده خواهد شد، دموکرات ها دیوانه خواهند شد و شهرها خواهند سوخت. او در خصوص پیروزی بایدن می گوید که برخی گروهها علیه ریاست جمهوری جو بایدن خیزش خواهند داشت، به ویژه اگر اتهام تقلب باشد.

شبکه 4 انگلیس نیز در گزارشی درباره این گروه می گوید که اگر شب انتخابات برنده تعیینی نباشد و هیچ کس شکست را نپذیرد، این گروه های شبه نظامی احتمالا در خیابان خواهند بود.

کریس هیل درباره مرگ جورج فلوید، جوان سیاهپوستی که توسط گذاشتن زانوی پلیس روی گردنش جان باخت می گوید: به نظرم نباید پلیس به قتل متهم می شد.

استاد بزرگ جی، رهبر گروه NFAC که یک گروه شبه نظامی متشکل از سیاهپوستان است می گوید که خونریزی خواهد بود... آمریکا کشوری خشن است. ما بزرگترین میلیشای ائتلافی سیاهپوستان بر روی کره زمین هستیم.

رهبر گروه مسلح NFAC می گوید: الان حدود 432 میلیون اسلحه در آمریکا هست که به مفهوم این است که بیشتر از جمعیت مردم، در این کشور اسلحه هست.

او می گوید: ما جواب قدرت را با قدرت می دهیم.

آمادگی گروه های شبه نظامی با تمرین های نظامی شان، در کنار التهابات سیاسی در آمریکا زمینه را برای بروز هر گونه بحران داخلی مستعد کرده است. بنابراین باید تحولات در این کشور را به دقت دنبال کرد.

ویدئو از شبکه 4 انگلیس

اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، میزان جدی بودن خطر گروه های افراطی برای انتخابات و مختل کردن آن و ایجاد ناآرامی در این کشور پس از انتخابات را خیلی واقعی توصیف کرده است.

.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113431

به "جنگجویان کوهستان در راه خیابانهای آمریکا، صدها گروه مسلح منتظر آتش بازی پس از انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگجویان کوهستان در راه خیابانهای آمریکا، صدها گروه مسلح منتظر آتش بازی پس از انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید