جنب و جوش برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر

به گزارش مجله سرگرمی، تکمیل زیرساختهای مسکن مهر با یاری 225 میلیارد تومانی دولت به این پروژه ها می تواند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

جنب و جوش برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و سایر دولتمردان، شرکت عمران شهرهای جدید موظف شده تا طرحهای زیربنایی، روبنایی، آماده سازی و محوطه سازی مسکن مهر را به خاتمه برساند که در بودجه سال 1396 نیز 125 میلیارد تومان به وسیله تملک دارایی های سرمایه ای و 100 میلیارد تومان به وسیله تخفیف عوارض پروانه، حمایتهای مالی و تراکم برای ایجاد تاسیسات عمومی مسکن مهر اختصاص داده است.

در حال حاضر بخشی از فعالیت های آماده سازی مسکن مهر با یاری اعتبارات داخلی شرکت ها و به وسیله فروش اراضی، تهاتر و اعمال مدیریت دارایی ها انجام می گردد. در راستای جمعیت پذیری که هم اکنون درحال انجام است باید طرح های زیربنایی و روبنایی با مشارکت مردم و به وسیله تصمیمات هیئت مدیره و مصوبات مجمع عمومی این شرکت ها انجام گردد. در این خصوص هم اکنون بخش سرمایه گذاری شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت فضاهای آموزشی، گردشگری، خدماتی، تجاری، فرهنگی به وسیله مشارکت با مردم در راستای تکمیل پروژه مسکن مهر فعال است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص آخرین شرایط شهرهای جدید اعلام کرد: درحال حاضر اولویت ما در رسیدگی به درآمدهای شرکت ها و تکمیل پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید کشور است. براساس گزارشی که در روزهای اخیر از سوی مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام شد ما تا خاتمه امسال بخش دیگری از سایت مسکن مهر در این مناطق را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

محسن نریمان تاکید نمود: بدون شک کوشش ما این است تا در پیشبرد پروژه ها و ساخت آزادراه ها تا جای ممکن به اعتبارات دولتی وابسته نبوده و از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تأکید کرد: در دیگر موارد و پروژه ها مانند فضاهای تجاری، فرهنگی و ورزشی نیز تمایل داریم با مشارکت بخش خصوصی پروژه ها را پیش برده و تکمیل کنیم. درحال حاضر نیز در مرحله آنالیز طرح ها و توجیه مالی آن ها هستیم که در صورت تصویب با یاری اعتبارات و سرمایه های موجود آغاز به اجرای آن ها خواهیم کرد.

نریمان با تأکید بر ضرورت توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در اجرای پروژه ها اضافه کرد: قطعا نباید در اجرای طرح ها خود را به طور کامل وابسته به دولت بدانیم. ما باید بتوانیم با روش های جدید مالی و سرمایه های بخش خصوصی چه در سطح داخلی و چه خارجی نیازهای خود در این بخش را مرتفع سازیم.

وی همچنین با اشاره به وجود واحدهای فاقد متقاضی در سایت های مسکن مهر کشور اعلام کرد: دستگاه های متولی باید همکاری داشته باشند بعضی از واحدها در آستانه اتمام است و باید خدمات زیربنایی آب ، برق، گاز و... تامین گردد تا تحویل متقاضیان دهیم.

مدیرعامل شهرهای جدید ادامه داد: به مردم قول می دهیم مسکن مهر را به اتمام برسانیم اما باید عزم ملی وجود داشته باشد زیرا تنها متولی مسکن مهر وزارت راه وشهرسازی نیست و مردم باید به تعهدات مالی خود عمل نمایند.

نریمان از متقاضیان خواست به تعهداتشان عمل نمایند تا با تصویب شورای مسکن استان ها افراد متقاضی خوش حساب و بد حساب جابه جا نشوند.

انتهای پبام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67730

به "جنب و جوش برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنب و جوش برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید