جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از تشکیل اکیپی با حضور اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس فتا، فرماندهی پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی، جامعه هتلداران، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و… برای جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز در کردستان اطلاع داد.

جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری

ایسنا:آرمان وطن دوست در جلسه برنامه ریزی برای جلوگیری از فعالیت تورها و خانه های مسافر غیر مجاز اظهار کرد: نباید اجرای قانون فقط برای دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و پذیرایی دارای مجوز باشد بلکه باید به دنبال برخورد با افرادی بود که بصورت غیر مجاز در این زمینه ها فعالیت دارند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان با اشاره به برگزاری تورهای غیرمجاز بصورت گروهی در سطح استان مطرح نمود: این معاونت با جدیت با افراد متخلف در این حوزه برخورد خواهد نمود و از تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی در این خصوص درخواست همکاری دارد.

وی اضافه نمود: دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، بوم گردی ها و سایر تاسیسات گردشگری که از این اداره کل دارای مجوز هستند با تمام توان در اجرای قوانین و مقررات جاری و دستورالعمل های ناشی از شیوع ویروس کرونا کوشش نموده اند باید به منظور جلوگیری از ضایع شدن بیشتر حق این تاسیسات، به آسانی به تورها و خانه های غیر مجاز اجازه فعالیت داده نشود.

وطن دوست به اقدام بسیار مناسب دادستانی شهرستان های بانه و مریوان در برخورد با خانه های غیر مجاز در این شهرستان اشاره نمود و گفت: ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا که تاسیسات گردشگری استان متحمل شده اند موجب بروز بیکاری، عقب ماندگی صنعت گردشگری و هتلداری دراستان شده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان یکی از عوامل تخریب طبیعت، شیوع ویروس کرونا، بیکاری در تاسیسات گردشگری دارای مجوز، فعالیت تورها و خانه های غیر مجاز برشمرد و اعلام نمود: نقاط و مسیرهایی تورهای غیر مجاز در استان شناسایی شده اند که با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تمامی این نقاط در موعد مقرر آنالیز و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

مصطفی راهنمایی مظهری به کوشش چندین ساله این جامعه برای جلوگیری از فعالیت خانه های غیر مجاز اشاره نمود و گفت: بیشتر اماکن اقامتی غیرمجاز دارای استاندارد لازم نبوده و هیچ قانون حمایتی هم از مسافرانی که در آنها اقامت داشته باشند وجود ندارد.

نایب رئیس جامعه هتلداران کردستان اضافه نمود: تبعات اجاره منزل بدون هیچ نظارت و رعایت دستورالعملی علاوه بر زیان مالی در بحث ایجاد نامنی در حوزه فرهنگ نیز تاثیر گذار است.

هوشنگ جواهری با اشاره به ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا به دفاترخدمات مسافرتی استان ادامە داد: دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در قبال سلامت و امنیت مسافران و گردشگران جوابگو و مسئول هستند اما تورهای غیر مجاز هیچ پشتوانه ای برای جبران خسارت مسافران ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان گفت کانون هایی برای تور گردانی بصورت غیر مجاز در سطح کشور و استان در حال شکل گیری است و این کانون ها در فضای مجازی تبلیغات، برنامه ها و تورهای خود را برای جذب مخاطب نشر می دهند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142564

به "جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید