ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گامی بسیار مهم در شرایط نبرد سیاسی

به گزارش مجله سرگرمی، اسلامی گفت: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در میراث جهانی یونسکو در شرایط نبرد سیاسی دشواری که کشور با آن روبه روست گامی رو به جلو و بسیار مهم به شمار می رود.

ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گامی بسیار مهم در شرایط نبرد سیاسی

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه ششمین جلسه شورای عالی ضمن قدردانی از زحمات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی آن سازمان و عضو اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران، این موفقیت را به ملت ایران تبریک گفت.

رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: جنگل های هیرکانی و سایر جنگل ها جزو میراث طبیعی کشور به شمار می روند که حفاظت از آن ها وظیفه ملی و همگانی است.

اسلامی با اعلام این مطلب که ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران در شرایط سخت کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در میراث جهانی یونسکو در شرایط نبرد سیاسی سختی که کشور با آن روبه روست گامی رو به جلو و بسیار مهم به شمار می رود.

قیمت مسکن افزایش یافته، اما معامله ای انجام نمی شود/ حباب برخی قسمت های مؤثر بر مسکن ترکیده است

وی ادامه داد: دولت آذربایجان با هزینه های هنگفتی که انجام داده بود به دنبال این بود تا جنگل های هیرکانی را به نام خود ثبت جهانی کند که با همت و تلاشی که توسط مسئولان ایرانی انجام شد خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی برای مسئولانی که در اینکار همت خود را به کار گمارند آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در عین حال در خصوص رویکرد شورای عالی شهرسازی و معماری شرح داد: انسان محوری نه خودرو محوری ملاک عمل تهیه و تدوین طرح هاست و از اولویت های شورای عالی به شمار می رود.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31105

به "ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گامی بسیار مهم در شرایط نبرد سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گامی بسیار مهم در شرایط نبرد سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید