تکلیف دانشگاه شریف با آمار های غیررسمی مهاجرت دانشجویانش روشن شد ، جذب 70 درصد نخبگان بازگشته به کشور

به گزارش مجله سرگرمی، رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: سالنامه مهاجرتی ایران تکلیف دانشگاه با آمار های غیررسمی مهاجرت دانشجویانش را روشن کرد.

تکلیف دانشگاه شریف با آمار های غیررسمی مهاجرت دانشجویانش روشن شد ، جذب 70 درصد نخبگان بازگشته به کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم رونمایی از نخستین سالنامه مهاجرتی ایران با اشاره به این که انتشار سالنامه یک کار عظیم و با ارزش است، گفت: همواره ارائه آمار های غیررسمی از میزان مهاجرت ایرانیان، ذهن مردم و مسوولان را مغشوش می کرد. اما با انتشار این سالنامه، آمار دقیق و قابل استنادی از این پدیده به دست آمد و در اختیار همه نهاده شد.

وی همچنین اعلام کرد: باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم. آن ها استعداد های خوبی هستند که می توانند نقش قابل توجهی در توسعه علم و فناوری کشور داشته باشند.

فتوحی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف یکی از نهاد هایی است که بیشترین بهره را از این کار می برد. این سالنامه تکلیف دانشگاه با آمار های غیررسمی مهاجرت دانشجویانش را روشن کرد. چون همواره دانشگاه صنعتی شریف جزء دانشگاه های مهاجرت فرست معرفی می شد و هیچ گاه آمار درستی از آن وجود نداشت.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با ارائه آماری از جذب هیات علمی در این دانشگاه، گفت: از سال 94 تا 97 حدد یکصد عضو هیات علمی در دانشگاه صنعتی شریف جذب شده اند که 70 درصد آن ها از نخبگان و متخصصان بازگشته به کشور بودند.

وی همچنین اضافه کرد: بیشتر پسادکترانی که به کشور بازگشته اند در شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها جذب شده و ماندگاری آن ها در کشور تثبیت شده است.

فتوحی معتقد است که ایجاد مرکز مطالعات ایرانیان خارج از کشور در افق 1440 لازم است، گفت: این مرکز باید در تمام حوزه های علمی، فناورانه و صنعتی ایجاد گردد تا آمار دقیقی از همه این حوزه ها برای تامین اولویت های کشور ارائه گردد.

بر اساس این گزارش، نخستین سالنامه مهاجرتی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همت پژوهشکده سیاستگذاری علم و فناوری و رصدخانه مهاجرت ایران تازه ترین آخرین آمار و اطلاعات موجود در حوزه های مهاجرتی را در اختیار مخاطبان قرار داده است. در این سالنامه که توسط انتشارات دانش بنیان فناور چاپ و منتشر شده است، آخرین آمار و اطلاعات موجود در حوزه های مهاجرتی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102571

به "تکلیف دانشگاه شریف با آمار های غیررسمی مهاجرت دانشجویانش روشن شد ، جذب 70 درصد نخبگان بازگشته به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف دانشگاه شریف با آمار های غیررسمی مهاجرت دانشجویانش روشن شد ، جذب 70 درصد نخبگان بازگشته به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید