فراوری واکسن جدید درمان تبخال تناسلی

به گزارش مجله سرگرمی، محققان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا از فراوری واکسن جدیدی برای درمان بیماری مهلک تبخال تناسلی خبر داده اند که آزمایش آن بر روی حیوانات با موفقیت تقریبا 100 درصدی همراه بوده است.

فراوری واکسن جدید درمان تبخال تناسلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان آمریکایی می گویند پیروز به ابداع واکسن تازه ای شده اند که در آینده بسیار نزدیک جلوی ابتلای انسان به عفونت خطرناک تبخال تناسلی را می گیرد.

این واکسن قادر به نابودی ویروس بیماری زای هرپس سیمپلکس 2 است که باعث ایجاد تبخال بر روی اندام های تناسلی انسان ها می گردد. این ویروس به وسیله تماس های جنسی منتقل می گردد.

سابقه کوشش دانشمندان برای مقابله با ویروس یادشده و فراوری واکسن بر ضد آن به یک قرن پیش می رسد. اما روش های سنتی فراوری واکسن که مشتمل بر تزریق ویروس ضعیف شده به بدن است، در خصوص ویروس هرپس سیمپلکس 2 بی نتیجه بوده است.

در نهایت پیشرفت های اخیر در علم مصنویت شناسی سلولی و مولکولی به فراوری واکسن جدید مقابله با ویروس مذکور انجامیده است. واکسن جدید مشتمل بر سه آنتی بادی است که یکی مانع از ورود ویروس به درون سلول های بدن شده و دو انتی بادی دیگر جلوی تاثیرگذاری روش های مورد استفاده ویروس هرپس سیمپلکس 2 برای تخریب سیستم دفاعی بدن را می گیرند. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این واکسن به بازار اعلام نشده است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46822

به "فراوری واکسن جدید درمان تبخال تناسلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن جدید درمان تبخال تناسلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید