توسعه ایمپلنت های مغزی برای افزایش هوش

به گزارش مجله سرگرمی، استفاده از ایمپلنت های مغزی برای افزایش قدرت ادراک و هوش، تابه امروز بیشتر در قلمروی داستان های علمی تخیلی درنظر گرفته می شد؛ اما با ایمپلنت مغزی گوگل شاید این موضوع خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کردیم، وارد زندگی روزمره مان گردد.

توسعه ایمپلنت های مغزی برای افزایش هوش

یک متخصص هوش مصنوعی می گوید:

ایمپلنت مغز گوگل می تواند به معنای سرانجام دادن به مدرسه باشد. به طوری که هرکسی می تواند هرمطلبی را به سرعت یاد بگیرد.

نیکول کیرینس، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Fountech می گوید:

فناوری می تواند زندگی ما را بهبود ببخشد و به طور کامل نحوه یادگیری ما را تغییر دهد.

او همچنین در مصاحبه ای با روزنامه Daily Star شرح داد که در حال کار روی نسخه جدیدی از هوش مصنوعی تکاملی هستند که می تواند انقلابی در شخصی سازی آموزش ایجاد کند؛ به طوری که هر کسی بتواند هر موضوعی را با یاری هوش مصنوعی یاد بگیرد.

او معتقد است که در طی 20 سال آینده، مغز انسان با ایمپلنت های ویژه تقویت خواهد شد، بنابراین دیگر نیازی به حفظ کردن چیزی نیست.

او به خبرگزاری Daily Star گفت: مردم دیگر نیازی نیست خودشان را برای نوشتن سوالاتشان به زحمت بیندازند؛ چرا که هرگونه پرسشی توسط ایمپلنت هوش مصنوعی به سرعت پاسخ داده می گردد. این دستاورد به معنای سرانجام دادن به مدل یادگیری طوطی وار در مدارس است.

این متخصص که بیش از دو دهه روی استارتاپ های هوش مصنوعی فعالیت دارد، افزود: هوش مصنوعی گوگل به زودی در سر شما جای خواهد گرفت و این رویا به هیچ وجه دور از ذهن نیست. این به معنای داشتن یک دستیار واقعا هوشمند است که تقریبا مثل شما فکر می نماید. کیرینس معتقد است که با استفاده از چنین هوش مصنوعی، تمام افراد بین 8 تا 80 سال قادر به یادگیری هر چیزی مطابق با سرعت مدنظر خود خواهند بود.

سایت Fountech در مطلب خود نوشت: برای کسانی که درک عمیقی از تکنولوژی هوش مصنوعی ندارند، AIممکن است به عنوان مفهوم بیگانگان فضایی به نظر برسد. باوجوداین، معمای اساسی در این موضوع بسیار ساده است و چیزی جز توانایی کامپیوتر یا ماشین برای فکر کردن، یادگیری و تقلید هوشمندانه رفتار انسان نیست.

زمانی که بحث درباره نقش هوش مصنوعی در یادگیری می گردد، باید دانست که ما هنوز در ابتدای راه هستیم. اما نباید این گونه تصور کرد که تا زمان کاربرد عملی این فناوری در زمینه آموزش، هنوز دهه ها فاصله داریم.

زومیت

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: انتخاب
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26328

به "توسعه ایمپلنت های مغزی برای افزایش هوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ایمپلنت های مغزی برای افزایش هوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید