تعامل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برای تملک محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان

به گزارش مجله سرگرمی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده یکشنبه 16 شهریورماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به نقش مؤثر آذربایجان به خصوص محله خیابان تبریز و رشادت های باقرخان در نهضت مشروطه و اهمیت حفظ مواریث منتسب به مبارزان این جبهه عدالت خواه، اداره کل میراث فرهنگی استان حفظ و حراست از آثار معنوی و غیرمنقول این دوره طلائی تاریخ ایران را در اولویت کاری خود قرار داده است.

تعامل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برای تملک محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او ادامه داد: محدوده خانه منتسب به باقرخان به عنوان سنگر جبهه مشروطه خواستار محله خیابان ازجمله مواریثی است که حفظ و احیا آن علاوه بر غنی سازی هویت تاریخی این شهر کهن، در جلب و جذب گردشگران فرهنگی و تاریخی نیز نقش مؤثری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تعامل با شهرداری کلان شهر تبریز در راستای تملک محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان با هدف حفظ و حراست از این بنا به عنوان یکی از آثار ماندگار انقلاب مشروطه اطلاع داد.

او اظهار کرد: توافق ها و تعاملات اولیه با شهرداری کلان شهر تبریز صورت گرفته و اقدامات لازم از سوی این دستگاه شروع خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104408

به "تعامل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برای تملک محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برای تملک محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید