تظاهرات صدها نفر در آتلانتا در حمایت از آمریکایی های آسیایی تبار

به گزارش مجله سرگرمی، صدها نفر از تظاهرات کنندگان با تجمع در شهر آتلانتا از جامعه آمریکایی های آسیایی تبار حمایت کردند.

تظاهرات صدها نفر در آتلانتا در حمایت از آمریکایی های آسیایی تبار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از تیراندازی مرگبار هفته جاری در شهر آتلانتا که منجر به کشته شدن 8 نفر از جمله 6 زن آسیایی شد، صدها نفر از تظاهرات کنندگان با تجمع در این شهر از جامعه آمریکایی های آسیایی تبار حمایت نموده اند.

بر اساس این گزارش، کشتار شهروندان آسیایی در آمریکا یک سال پس از تشدید خشونت ها علیه این اقلیت جمعیتی به وقوع پیوسته است. رهبران جامعه آمریکایی های آسیایی تبار بر این باورند که تحریک افکار عمومی پس از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین در سال 2019 تاثیر زیادی بر افزایش نفرت عمومی نسبت به آسیایی ها داشته است.

تظاهرات کنندگان با پوشیدن ماسک و در دست داشتن پرچم های آمریکا، پوسترهای را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: ما ویروس نیستیم و نفرت آسیایی را متوقف کنید.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و معاونش کامالا هریس برای پیگیری این جنایت به ایالت جورجیا سفر نموده اند. سفر و هریس به ایالت جورجیا، پس از تیراندازی مرگبار یک مرد 21 ساله علیه گروهی از آمریکایی های آسیایی تبار اجرا شده است.

سفر بایدن و هریس به ایالت جورجیا در ابتدا قرار بود برای تبلیغ و ترویج بسته یاری اقتصادی کرونایی 1.9 تریلیون دلار انجام گردد ولی تیراندازی مرگبار در جورجیا اهداف اصلی این سفر را تحت الشعاع قرار داد.

این مهاجم 21 ساله متهم به قتل 8 نفر از جمله 6 زن آسیایی شده است. این جنایت موجب افزایش خشم و نگرانی در بین آمریکایی های آسیایی تباری شده است که پیش از این نیز هدف خشونت های نفرت انگیز قرار گرفته بودند.

بایدن به مقام های ارشد کاخ سفید دستور داده است تا تعامل و همکاری لازم را با جامعه آسیایی ها داشته باشند.

بایدن گفته است که انگیزه اصلی از تیراندازی مرگبار جورجیا هنوز معین نیست ولی جامعه آمریکا با بحران مداوم خشونت ضد آسیایی روبرو است.

روز آدینه نیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اعمال خشونت علیه جوامع مختلف و اقلیت های قومی و قبیله ای به واسطه لحن استفاده شده توسط دولت ترامپ، تشدید شده است.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137522

به "تظاهرات صدها نفر در آتلانتا در حمایت از آمریکایی های آسیایی تبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات صدها نفر در آتلانتا در حمایت از آمریکایی های آسیایی تبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید