تظاهرات سمبلیک مسئولان جایزه کتاب انگلیس

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، سال جاری جایزه دزموند الیوت تمام نامزدهای نهایی خود را از میان نویسندگان سیاه پوست انتخاب نموده است. در آمریکا کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط افسر پلیس موجی از خشم در میان کشورهای مختلف ایجاد نموده است. مسئولان جایزه انگلیسی سال جاری همه منتخبان نهایی را از میان سیاه پوستان انتخاب کردند.

تظاهرات سمبلیک مسئولان جایزه کتاب انگلیس

جایزه 10 هزار پوندی دزموند الیوت ویژه نویسندگان نوقلم انگلیسی است و سالانه به بهترین اثر داستانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در انگلستان به چاپ رسیده باشد، تعلق می گیرد.

دزموند الیوت ناشر و کارگزار ادبی بود که در یک یتیم خانه ایرلندی عظیم شد. او سال 1947 در سن 16 سالگی با دو پوندی که در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات مک میلان آغاز به کار کند. الیوت در سال 1960 پیروز شد تا انتشارات آرلینگتون را تأسیس کند. او سال 2003 در سن 73 سالگی درگذشت.

الیوت پیش از مرگ گفته بود دوست دارد، بنیادی را راه اندازی کند تا از راه اقتصادی به نویسندگان نوقلم یاری کند و به این ترتیب جایزه دزموند الیوت از سال 2007 تا به امروز برگزار می گردد.

سال گذشته این جایزه به کلر آدام به خاطر نگارش رمان کودک طلایی رسیده بود. سه نویسنده انتخاب شده برای جایزه سال جاری طبق زیر اعلام شده است:

ابی دیره نویسنده رمان دختری با صدای بلند

درک اوسون نویسنده رمان به یاد من آورد

اوکچوکو نزلو نویسنده رمان شادی های خصوصی نینا مالونی

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93895

به "تظاهرات سمبلیک مسئولان جایزه کتاب انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات سمبلیک مسئولان جایزه کتاب انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید