تسهیلات 150 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای ناشران و چاپخانه داران

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد از تصویب پرداخت تسهیلات 150 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی جهت سرمایه در گردش ناشران و چاپخانه داران در صندوق توسعه ملی اطلاع داد.

تسهیلات 150 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای ناشران و چاپخانه داران

احمد علمشاهی مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، با اشاره به تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ناشران و چاپخانه داران گفت: جمع آوری اسامی ناشران و چاپخانه داران از استان های کشور برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت به انتها رسیده است و هیئت مدیره این صندوق نیز در آخرین جلسات خود مبلغ مورد نظر را آنالیز نموده و اکثریت اعضا آن را امضا نموده اند.

علمشاهی توضیح داد: این مبلغ پشتوانه بسیار مناسبی برای فعالیت ناشران و چاپخانه ها خواهد بود، البته درخواست ناشران و چاپخانه داران به زودی با تشکیل یک کارگروه تخصصی مورد آنالیز قرار می گیرد، البته ناشران و چاپخانه دارانی که از شرایط نامناسب تر به لحاظ اقتصادی برای فعالیت قرار دارند، در اولویت قرار خواهند داشت.

وی گفت: ما ابتدا تسهیلات 50 میلیارد تومانی را در نظر گرفته بودیم که با افزایش ثبت نام ها این رقم ابتدا به 100 میلیارد تومان و سپس به 150 میلیارد تومان افزایش یافت که خوشبختانه در نهایت اعضای هیئت مدیره صندوق توسعه ملی با پرداخت 150 میلیارد تومان موافقت کردند.

در پی ملاقات اهالی چاپ و نشر با رئیس جمهور که در اردیبهشت امسال انجام شد، قرار بر این شد که در تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق توسعه ملی تسهیلاتی جهت سرمایه در گردش و نوسازی دستگاه های چاپ در اختیار ناشران و چاپخانه داران قرار داده گردد.

اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که حدود 120 ناشر و چاپخانه دار از استان های مختلف در کنار 200 ناشر و چاپخانه دار تهران برای دریافت این تسهیلات درخواست ارائه نموده اند و گویا قرار بر این است این تسهیلات 150 میلیارد تومانی با سود 16 درصد به آن ها ارائه گردد. ابهام درباره این موضوع همچنان وجود دارد و این مطلب از طرف هیچ مقام رسمی هنوز تأیید یا رد نشده است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88187

به "تسهیلات 150 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای ناشران و چاپخانه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 150 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای ناشران و چاپخانه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید