تحویل کلیه پیوندی برای عمل با پهپاد

به گزارش مجله سرگرمی، برای اولین بار در تاریخ پزشکی برای تحویل یک کلیه اهداشده به منظور پیوند اعضا از پهپاد استفاده شد و این کلیه با یک هواپیمای خودران تحویل اتاق جراحی شد.

تحویل کلیه پیوندی برای عمل با پهپاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، برای اولین بار در تاریخ پزشکی برای تحویل یک کلیه اهداشده به منظور پیوند اعضا از پهپاد استفاده شد و این کلیه با یک هواپیمای خودران تحویل اتاق جراحی شد.

این کلیه از طریق پهپاد به مرکز پزشکی مریلند در دانشگاه مریلند واقع در بالتیمور تحویل داده شد.

پژوهشگران معتقدند استفاده از این روش انتقال اعضای بدن برای پیوند هم ایمن تر و هم سریع تر بوده و هم بیشتر از روش های حمل و نقل سنتی قابل اتکا می باشد.

پرواز اجرا شده بدین منظور در تاریخ 19 آوریل سال 2019 انجام شد و مهندسان و پزشکان دانشگاه مریلند در این زمینه با یکدیگر همکاری کردند. پذیرنده این کلیه یک زن 44 ساله و اهل بالتیمور بود که از هشت سال قبل به علت نارسایی کلیه مجبور به انجام دیالیز بود. وی روز گذشته و بعد از اطمینان از کسب سلامت از بیمارستان مرخص شد.

انتظار می رود این تجربه پیروز منجر به تکرار آن در آینده نزدیک شود و افراد بیشتری آن را باز هم انجام دهند. مسئولان دانشگاه مریلند از سال 2016 آزمایش های ضروری را برای به پرواز درآوردن پهپادهای حامل ابزار و اشیای حساس انجام داده بودند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21220

به "تحویل کلیه پیوندی برای عمل با پهپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل کلیه پیوندی برای عمل با پهپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید