تجهیز کشتارگاههای دام لرستان به سیستم پیش سرد تا 3 ماه آینده

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا توکلی ظهر سه شنبه در شورای سلامت لرستان در سخنانی با اشاره به بحث فعالیت واحدهای عرضه دام زنده در لرستان، اظهار داشت: یکی از مصوبات ما جمع آوری واحدهای عرضه دام زنده به صورت پایلوت در شهر خرم آباد بود.

تجهیز کشتارگاههای دام لرستان به سیستم پیش سرد تا 3 ماه آینده

وی با بیان اینکه با این وجود در تمام شهرستان ها جلساتی با فرمانداران و شهرداران در این رابطه داشته ایم، گفت: متولی اصلی در اجرایی شدن این اقدام شهرداران بودند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه علوم پزشکی و نیروی انتظامی نیز از اعضای این جلسات بودند، ادامه داد: این کار علاوه بر خرم آباد در شهرستان های مختلف شروع شده و قدم های مثبتی در این رابطه برداشته شده است.

توکلی با اشاره به اینکه در این راستا اخطارهایی به این واحدها داده شده که یا مجوز بگیرند و یا اینکه واحد را تعطیل کنند، ادامه داد: در این رابطه پرونده هایی را به دادگستری و تعزیرات حکومتی ارجاع داده ایم.

وی همچنین با اشاره به بحث سیستم پیش سرد در کشتارگاههای دام، عنوان کرد: حدود 18 ماه بوده که درگیر اجرایی شدن این موضوع در استان هستیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه قسمت اصلی که می تواند جلوی بیماری های مشترک انسان و دام را بگیرد راه اندازی سیستم پیش سرد در کشتارگاهها است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف دو تا سه ماه آینده همه کشتارگاههای دام استان به سیستم پیش سرد مجهز خواهند شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 300

به "تجهیز کشتارگاههای دام لرستان به سیستم پیش سرد تا 3 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز کشتارگاههای دام لرستان به سیستم پیش سرد تا 3 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید