تاریخ سازی پرسپولیس در صعود آسیایی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس در سرانجام بازی های گروه E لیگ قهرمانان 2021 آسیا با کسب 15 امتیاز از 6 بازی به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد و منتظر است تا تکلیف سایر بازی های امروز تعیین شده و رقیب خود را در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات بشناسد.

تاریخ سازی پرسپولیس در صعود آسیایی

بهترین پرسپولیس تاریخ با یحیی در قرنطینه

سرخپوشان پایتخت تا به امروز در 10 دوره از 19 دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند. این تیم با کسب پنج پیروزی و تنها یک شکست در مسابقات فصل جاری بهترین عملکرد را از خود در مرحله گروهی تمام ادوار گذشته نشان داد. شاگردان یحیی گل محمدی در حالی بهترین نتایج این تیم در طول تاریخ بازی های مرحله گروهی را کسب کردند که شیوع جهانی ویروس کرونا سبب شد تا بازی های این تیم از ابتدا به طور متمرکز در کشور هند بدون حضور تماشاگر برگزار گردد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا که همیشه پرسپولیس را در جمع تیم های پرطرفدار قاره کهن قرار می دهد این بار میزبانی را از تمام تیم ها گرفت و به گوا هند داد تا سرخ ها در شرجی ترین آب و هوای منطقه، بهترین عملکرد خود را ثبت نمایند.

آغاز با مدافع؛ خاتمه با مهاجم

تیم فوتبال پرسپولیس در 6 بازی خود در این رقابت ها توانست 14 گل به تیم های الوحده امارات، الریان قطر و گوا هند بزند. در بین رقیبان پرسپولیس الوحده امارات تنها یک گل از پرسپولیس دریافت کرد که در بازی اول این گروه با گلزنی سیدجلال حسینی رقم خورد. نماینده امارات در دور برگشت با همین نتیجه از سد سرخ ها گذشت تا تنها شکست این تیم را رقم بزند.

همچنین پرسپولیس که استارت گلزنی اش را با سیدجلال زده بود با جشنواره گلی که در بازی با الریان قطر به راه انداخت کارش را خاتمه داد. این ملاقات در حالی با نتیجه چهار بر دو به سود پرسپولیس به خاتمه رسید که آخرین گل سرخپوشان ایران در مرحله گروهی را عیسی آل کثیر به ثمر رساند.

مهاجمان؛ تشنه در خارج از لیگ ایران

شهریار مغانلو مهاجم بلندقامت پرسپولیس 4 گل در مرحله گروهی به ثمر رساند تا بهترین گلزن تیمش تا اینجای کار لقب بگیرد. شهریار در حالی برای پرسپولیس گلزنی کرد که در جابجایی زمستانی به جمع شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شد اما برخلاف رقابت های آسیایی در لیگ برتر ایران عملکرد پرفروغی نداشت. عیسی آل کثیر نیز تا به امروز دو بار برای پرسپولیس در رقابت های آسیایی 2021 گلزنی نموده است تا نشان دهد برای درخشش در آسیا انگیزه ای مضاعف دارد. سیدجلال حسینی، مهدی ترابی و کمال کامیابی نیا نیز دو گل در این 6 بازی برای پرسپولیس به ثمر رساندند. احسان پهلوان و محمدحسین کنعانی زادگان نیز یک بار گل زدند تا آنها نیز سهم خود را در 14 گلی که این تیم به ثمر رساند، ایفا نمایند.

مهندسی گلزنی با هافبک ها

مهدی ترابی پس از حضور ناپیروز در العربی قطر در جابجایی زمستانی به پرسپولیس بازگشت تا خود را احیا کند. او در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا پنج پاس گل داد تا بار دیگر ارزش های خود را به عنوان یک هافبک بازی ساز و سرعتی نشان دهد. امید عالیشاه نیز سه پاس گل داد تا هافبک های پرسپولیس به خوبی بتوانند مهاجمان را تغذیه نمایند.

نیمکت طلایی

یحیی هر بار دست به تغییر نفرات اصلی خود زد پیروز ظاهر شد. بازیکنان نیمکت نشین این تیم نظیر محمد شریفی، کمال کامیابی نیا، فرشاد فرجی و علی شجاعی فرصت کمی برای حضور در مسابقه داشتند اما نگذاشتند جای خالی بازیکنان اصلی در ترکیب پرسپولیس احساس گردد تا نیمکت طلایی سرخ ها نقش اساسی در صعود مقتدرانه این تیم داشته باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145990

به "تاریخ سازی پرسپولیس در صعود آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سازی پرسپولیس در صعود آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید