تأکید استاندار خوزستان برای سامان دهی بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار خوزستان با بیان این که درخصوص بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز، بهرهبرداری از آن در اولویت قرار گرفته است گفت: موضوع تکمیل سامان دهی این بنا در حال پیگیری است.

تأکید استاندار خوزستان برای سامان دهی بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا شریعتی در دیدار با معاون دانشگاه شهید چمران اهواز و جمعی از اساتید دانشکده علوم انسانی و ادبیات این دانشگاه در پاسخ به ابراز دغدغه مندی جمعی از اساتید این دانشکده درخصوص وضعیت بنای تاریخی دانشکده سه گوش گفت: آنچه در خصوص این بنای میراثی اولویت دارد موضوع بهره برداری از آن است و بحث مالکیت آن در وهله بعدی قرار گرفته است.

در این دیدار، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده به بیان دغدغه ها و خواسته های خود پرداختند که در این میان، مهمترین خواسته ای که مطرح شد درخواست توجه بیشتر به بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز بود که استاندار خوزستان در پاسخ مطرح نمود: جا دارد با توجه به ارزش این بنای تاریخی در ابعاد مختلف، دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در خصوص ساماندهی وضعیت آن اهتمام بیشتری داشته باشد؛ با این حال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تکمیل ساماندهی دانشکده سه گوش تأکید داشته ام و این موضوع درحال پیگیری و انجام است.

ساختمان سه گوش در سال 1308 به عنوان مقر بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد؛ در سال 1311 مقر اداره حکومتی ولایت (استانداری) بود و در سال 1321 به مقر ارتش متفقین در خوزستان (در زمان اشغال اهواز در جنگ جهانی دوم) تبدیل شد. این ساختمان در سال 1330 مقر سازمان آمریکایی اصل چهار (Point four) ترومن، ستاد استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و اداره کل دارایی خوزستان بود.

ساختمان سه گوش در سال 1336 به مبلغ دو میلیون و دویست هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه گندی شاپور تبدیل شد. سه گوش از سال 1345 تا 1350 دانشسرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی شاپور، مرکز علمی و سمعی ـ بصری دانشگاه جندی شاپور، دانشکده علوم و سازمان مرکزی این دانشگاه بود. کاربری این ساختمان در سال 1350 به دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه جندی شاپور تبدیل و در سال 1389 تخلیه و به دانشکده ادبیات و علوم انسانی واقع در دانشگاه شهید چمران منتقل شد.

ساختمان سه گوش اهواز به شماره 2497 در 26 آبان 1378 ثبت ملی شده است و معمار این بنا نیز فردی آلمانی به نام آندره گدار بوده است.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32512

به "تأکید استاندار خوزستان برای سامان دهی بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید استاندار خوزستان برای سامان دهی بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید