بیماری و آفات تهدید بزرگ جنگل های کشور است

به گزارش مجله سرگرمی، کرج- خبرنگاران- رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت که بیماری ها و آفات مختلف تهدیدی بزرگ برای نابودی و مرگ درختان جنگل های شمال و زاگرس به شمار می رود.

بیماری و آفات تهدید بزرگ جنگل های کشور است

به گزارش خبرنگاران، هادی کیادلیری روز سه شنبه در پنل علمی حفاظت و حمایت از منابع طبیعی که در همایش ملی گفتمان منابع طبیعی و محیط زیست در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار گردید، اضافه کرد: وضعیت جنگل های کشور در زاگرس و شمال بسیار بحرانی است.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت: تاکنون حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس خشک شده است.

وی گفت: همچنین مرگ و میر دسته جمعی گونه های بومی شمشادها در جنگل های شمال و خشک شدن 30 درصد گونه های راش را در این منطقه شاهد هستیم.

کیا دلیری خشک شدن گونه های ممرز و بلوط بلند در جنگل های شمال را یک مشکل زیست محیطی مطرح کرد و اضافه کرد: آغاز بیماری ها و آفات در جنگل های شمال کشور از سال 75 است که در آن سال 120 هزار هکتار مرگ و میر عرصه جنگلی ناشی از آفات را داشتیم.

وی بیان داشت: مجموع این عوامل در کنار دیگر عواملی همچون مرگ و میر حیات وحش و محیط زیست باعث شد تا از سوی بخش اجرا برنامه هایی همچون تنفس جنگل ها مطرح گردد.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران در مورد لزوم اجرای آمایش سرزمین و اکوسیستم ها گفت: در برخی مناطق فعالیت هایی انجام می گردد که مانع اجرای طرح آمایش سرزمین است و برای این آمایش باید بسیاری از کاربری ها تعطیل گردد.

وی ادامه داد: چرا در خوزستان که کمبود آب داریم 60 هزار هکتار زمین باید برنجکاری گردد؟

رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت: تنوع زیستی به جهاد کشاورزی واگذار شده در حالی که فعالیت جهاد کشاورزی در تضاد صددرصد با این موضوع است.

کیادلیری تاکید نمود که فعالیت مسئولان و مجریان برنامه ها نباید متضاد با محیط زیست باشد و به نوعی فرهنگ سازی برای رفتار مناسب عمومی با طبیعت به شمار رود.

در همایش ملی گفتمان منابع طبیعی و محیط زیست که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار گردید، برنامه علمی در قالب پرسش و پاسخ دانشجویان و دانشگاهیان در زمینه چگونگی حفظ ثروت های ملی و استفاده مناسب عمومی از این ثروت ها اجرا شد.

6156/ 6155

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15620

به "بیماری و آفات تهدید بزرگ جنگل های کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری و آفات تهدید بزرگ جنگل های کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید