بوم گردی روستایی مانند چاه نفت ارزآوری دارد

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا- مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری روستایی در حوزه بوم گردی علاوه بر افزایش اشتغالزایی می تواند مانند چاه نفتی کوچک ارزآوری نیز داشته باشد.

بوم گردی روستایی مانند چاه نفت ارزآوری دارد

ایرنا: علیرضا ارجمندی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان ورامین اظهارداشت: با تلاش دولت اکثر مناطق روستایی کشورر از زیرساخت های مناسب برخوردار شده که این امر نه تنها از مهاجرت روستانشینان جلوگیری کرده بلکه موجب مهاجرت معکوس نیز شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ضمن تقویت زیرساخت های روستایی به حوزه گردشگری و بوم گردی نیز توجه شود ، اضافه کرد: حوزه گردشگری با توجه به توسعه روزافزون و تبدیل آن به اقتصاد اول جهان اهمیت ویژه ای دارد و سرمایه گذاری در این بخش نیز از توجیه مالی خوبی برخوردار است.

ارجمندی گفت: امروز شاهد فرهنگ سازی در در حوزه گردشگری کشور هستیم و سرمایه گذاران متعددی نیز با حضور در این حوزه، موجب رونق این صنعت مهم شده اند.

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت اظهارداشت: دولت با تنگناهای مالی زیادی روبرو است و به تنهایی نمی تواند در حوزه گردشگری و توسعه اشتغال ورود پیدا کند لذا در این عرصه بیش از قبل به مشارکت بخش خصوصی نیاز است.

ارجمندی همچنین با اشاره به اجرای پروژه سافاری پارک در شهرستان ورامین گفت: احداث این کمپ اقدامی ارزشمند در استان تهران است که با راه اندازی آن، بسیاری از علاقه مندان استان تهران می توانند بدون نیاز به عزیمت به سایر استان ها با هزینه کمتر از امکانات این مرکز برخوردار شوند.

فرماندار ورامین نیز در این جلسه گفت: توسعه حوزه گردشگری می تواند به ارتقای اقتصاد منطقه و ارزآوری منجر شود ولی نقطه مهم در این حوزه، استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان در عرصه های مختلف است.

حسین کاغذلو ظرفیت های ورامین در بخش های مختلف مالی و گردشگری را تشریح کرد و اضافه کرد: ورامین علاوه بر محصولات دامی و کشاورزی از صنایع دستی ارزشمندی همچون، قالی، گلیم، شیشه، میناکاری و… برخوردار است که فرش میناخانی آن به ثبت جهانی رسیده است.

وی گفت: شهرک گلخانه ای حصارگلی، تالاب بندعلیخان، برج علاء الدوله، مسجد 700 ساله تاریخی و چهار روستای هدف گردشگری تنها گوشه ای از ظرفیت های ورامین در حوزه گردشگری است.

به گزارش ایرنا پروژه سافاری پارک در ورامین توسط بخش خصوصی در حال اجراست که گفته شده فاز نخست آن امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

مجله دعوت: مجله دعوت | انجمن فعالین و توسعه دهندگان وب

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47501

به "بوم گردی روستایی مانند چاه نفت ارزآوری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی روستایی مانند چاه نفت ارزآوری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید