برگزاری شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در برج میلاد تهران

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری شب فرهنگی استان در برج میلاد تهران اطلاع داد.

برگزاری شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در برج میلاد تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری شامگاه شنبه 6مرداد در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز از شبکه استانی دنا با اشاره به بازدید از بخش کبگیان شهرستان بویراحمد، گفت: در راستای توزیع مناسب گردشگر به دنبال ایجاد زیرساخت های گردشگری در این بخش هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: حدود 300 جاذبه گردشگری در استان داریم که تاکنون برای 50 مورد از این جاذبه ها زیرساخت ایجاد نموده ایم و یا در حال ایجاد زیرساخت هستیم.

باقری گفت: در روزهای گذشته در بازدید کارشناسان گردشگری از منطقه پراشکف بویراحمد، فضای گردشگری شناسایی گردیده که برای علاقه مندان به گردشگری هیجانی و ورزش های هیجانی فضای مناسبی است.

او اعلام کرد: آمادگی داریم با همکاری سایر دستگاه ها در صورتی که زمین موردنیاز در کنار جاذبه ها فراهم باشد زیرساخت های گردشگری ایجاد کنیم.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اشراف استاندار بر موضوعات گردشگری و تجربه خوبی که معاون عمرانی استاندار در استان های مختلف کسب نموده همگرایی خوبی را در حوزه گردشگری استان ایجاد نموده است.

باقری اظهار کرد: برای ایجاد زیرساخت ها در مناطق حفاظت گردیده محیط زیست که قابلیت گردشگری دارد باید ضوابط اجرایی زیست محیطی رعایت گردد که خوشبختانه با تعامل خوبی که با اداره کل حفاظت محیط زیست در استان داریم اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت در این مناطق در حال اجرا است.

او به محل تأمین اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره داشت و گفت: بالغ بر 60 درصد اعتبارات ما استانی است، حدود 30 تا 35 درصد این اعتبارات ملی بوده و میزان اعتبارات ما از محل درآمدها حدود 200 تا 300 میلیون تومان است که در اجرای پروژه ها از آنها استفاده می کنیم.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سالیانه حدود سه میلیون گردشگر وارد استان می گردد که بالغ بر 90 درصد این گردشگران داخلی هستند.

باقری اضافه نمود: درآمد ورود هر گردشگر داخلی به استان حدود 35 هزار تومان است و به ازای هر گردشگر خارجی حدود هزار تا 1500 دلار ارز وارد کشور می گردد.

او اقتصاد گردشگری را یک اقتصاد پویا و یکی از اقتصادهای پایدار دنیا دانست و بیان کرد: از کسانی که قصد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را داشته باشند با ارائه تسهیلات حمایت می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی از دستگاه های پیشتاز استان بودیم، گفت: چند پروژه گردشگری از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی در حال ساخت داریم که در یکی دو سال آینده به بهره برداری می رسند.

باقری به مهم ترین اقدامات برای معرفی استان اشاره و اعلام کرد: اجرای جشنواره های مختلف مانند جشنواره کوچ عشایر از جمله این اقدامات است که در تیرماه سال جاری برگزار گردید.

او از برگزاری شب فرهنگی استان در برج میلاد اطلاع داد و گفت: این برنامه دوشنبه شب 8 مردادماه با حضور هنرمندان هم استان و با نمایش آیین های سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت از استارتاپ ها، ایده های خلاقانه یا شتاب دهنده ها را که به فراوری شغل کمک می نماید از مهم ترین برنامه های پیش روی این اداره کل بیان کرد و گفت: از ایده ها و طرح های همه کسانی که ایده دارند و می توانند به معرفی استان، جذب گردشگر و ایجاد شغل کمک نمایند استقبال می کنیم.

باقری با بیان اینکه یکی از پتانسل های خوب استان در حوزه گردشگری بحث غذاهای سنتی است، اظهار کرد: در این راستا، جشنواره غذا در سطح ملی و منطقه ای، شهریورماه سال جاری به میزبانی یاسوج برگزار می گردد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 834

به "برگزاری شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در برج میلاد تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در برج میلاد تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید