آنالیز نظرات منتقدان درباره فیلم انتقام جویان: انتها بازی

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم سینمایی انتقام جویان: انتها بازی (Avengers: Endgame) از آخر هفته گذشته در سینماهای ایالات متحده و سایر نقاط دنیا اکران خود را شروع نموده و با آنالیز آمار فعلی حتی فراتر از پیش بینی ها قبلی ظاهر شده است.

آنالیز نظرات منتقدان درباره فیلم انتقام جویان: انتها بازی

با وجود اینکه پیش بینی می شد انتقام جویان در گیشه عملکرد خیره کننده ای داشته باشد اما پیش بینی دقیقی از واکنش منتقدان وجود نداشت. هرچند بعضی معتقدند آثاری چون فیلم های مجموعه انتقام جویان به دلیل مخاطب های گسترده امتیازات ویژه ای دارند که آن ها را در برابر نقدهای منفی آسیب ناپذیر می نماید اما این ایده لزوما درباره همه فیلم های ابرقهرمانی محبوب دقیق نبوده است.

سابقه آنالیز نظرات منتقدان نشان می دهد در موارد قابل توجهی پرمخاطب بودن اثر باعث ایجاد نگاه مثبت در منتقدان نشده و نوعی اختلاف چشمگیر میان نظر مخاطبان و منتقدان پدید آمده است.

درباره انتقام جویان: خاتمه بازی اما نظر عموم منتقدان مثبت بوده است و در خصوص این اثر ابرقهرمانی نوعی همفکری میان تماشاگران و منتقدان پدید آمده. آنالیز نظرات منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز حاکی از رضایت 96 درصدی منتقدان از این فیلم سینمایی است.

از میان 54 نقدی که در وبسایت متاکریتیک ثبت شده نیز 50 نقد مثبت بر این فیلم نوشته شده و تنها 3 نقد میانه و 1 نقد منفی درباره انتقام جویان: خاتمه بازی به چشم می خورد که برای این فیلم سینمایی نمره متای 77 را رقم زده است.

در ادامه به آنالیز بخش هایی از نظرات تعدادی از منتقدان می پردازیم:

مایکل اُسولیوان - واشینگتن پست

نمره متا: 100

فیلم جدید مجموعه انتقام جویان … هم زمان غم انگیز و عمیقا رضایت بخش به نظر می رسد؛ فیلمی پیچیده و به شکل غافلگیرکننده ای واجد جنبه های کمیک. اگر خیلی از ما با دنیا سینمایی مارول بزرگ شده ایم، خود این فیلم ها هم به تدریج پخته تر و پیچیده تر شده اند.

پیتر بردشاو - گاردین

نمره متا: 100

قصد ندارم در این نقد روند داستان را لو بدهم ولی باید گفت طرح داستانی فیلم به شخصیت های اصلی این امکان را می دهد که با بعضی از پیروزی های بزرگ شان در کل این مجموعه دوباره روبه رو شوند و باید قبول کرد که درون بزرگ نمایی های سورئال فیلم و پوچی هذیانی آن با رسیدن به خاتمه ِ بزرگ، نوعی هجمه احساسی و هیجانی عظیم وجود دارد.

دیوید سیمز - آتلانتیک

نمره متا: 85

بزرگترین غافلگیری انتقام جویان: خاتمه بازی روند آهسته و با آرامش خاطر آن است … با در نظر دریافت زمان 182 دقیقه فیلم ممکن است مخاطبان انتظار فضایی طوفانی را داشته باشند اما فیلم زمان طولانی اش را پر از صحنه های اکشن ننموده بلکه با روندی آهسته به وسیله جذابیت و گیرایی مجموعه عواملش روی مخاطبان اثر می گذارد.

پیتر دبروج - ورایتی

نمره متا: 70

عنصر غافلگیری و هیجان ناشی از کشف در این فیلم نقش اصلی را بازی می نماید؛ به همین دلیل هم سازندگان تمام کوشش شان را به کار بستند تا داستان فیلم به کمترین میزان ممکن لو برود.

انتقام جویان: خاتمه بازی گسترده ترین و بزرگ ترین فیلمی است که در این مجموعه ساخته شده و کوشش می نماید نوعی فضای احساسی ویژه برای چندین و چند تن از شخصیت های محبوب تماشاگران پدید بیاورد. می توان گفت تمرکز اثر از نمایش ابرقهرمان هایی که دنیا را نجات می دهند برداشته شده و به سمت نمایش هزینه انسانی قهرمانی و شجاعت حرکت نموده؛ قهرمان بودنی که محصول ایثارهای بزرگ شخصی است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21065

به "آنالیز نظرات منتقدان درباره فیلم انتقام جویان: انتها بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نظرات منتقدان درباره فیلم انتقام جویان: انتها بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید