برجام، یکی از شروط فرانسه برای امضای بیانیه مشترک سران گروه هفت

به گزارش مجله سرگرمی، یک مقام دولت فرانسه گفت تا زمانی که اختلافات با آمریکا به ویژه درباره موضوعات مربوط به توافقنامه هسته ای ایران و توافقنامه آب و هوایی پاریس حل و فصل نشود، فرانسه بیانیه مشترک نشست سران گروه هفت را امضا نخواهد کرد.

برجام، یکی از شروط فرانسه برای امضای بیانیه مشترک سران گروه هفت

ین مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نگردد، اظهار داشت مادامی که اختلافات با آمریکا پشت سر گذاشته نشوند، پاریس پیش بینی نمی کند بیانیه مشترک گروه هفت را در سرانجام نشست سران آن در روزهای هشتم و نهم ژوئن در کبک کانادا امضا کند.

این منبع اظهار داشت رئیس جمهور فرانسه فقط در صورتی که در زمینه توافقنامه هسته ای ایران، توافقنامه آب و هوایی پاریس و عوارض مالیاتی مهمی که واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا برقرار نموده است، پیشرفتی حاصل گردد، برای امضای این سند آمادگی خواهد داشت.

این منبع همچنین اظهار داشت امانوئل مکرون معتقد است سایر اعضای گروه هفت، یعنی آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و انگلیس باید جبهه مشترکی علیه تصمیم های دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه های اضافی بر واردات فولاد و آلومینیوم تشکیل دهند.

رئیس جمهور فرانسه دو روز پیش از نشست سران گروه هفت برای دیدار از کانادا به ویژه دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور به کانادا عزیمت نموده است. دو طرف بار دیگر تعهد خود را به چند جانبه گرایی قوی برای یافتن راهکار مسائل اصلی بین المللی تکرار نموده اند. در چنین فضایی جاستین ترودو در تبادل نظر با روزنامه نگاران دیدگاه خود را درباره انتظاراتی که از نشست سران گروه هفت دارد، اظهار داشت.

رادیو کانادا به نقل از نخست وزیر این کشور اظهار داشت در نشست سران گروه هفت تبادل نظرهایی صریح و گاهی سخت به ویژه با رئیس جمهور آمریکا درباره تجارت و تعرفه های گمرکی وجود خواهد داشت.

نشست سران گروه هفت روزهای هشتم و نهم ژوئن در لامالبه (La Malbaie) برگزار و احتمالا بر بحران تجاری میان آمریکا و شرکای آن متمرکز خواهد شد. دونالد ترامپ پیش از عزیمت به سنگاپور برای دیدار تاریخی 12 ژوئن با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در نشست سران گروه هفت شرکت خواهد نمود.

منبع: صدا و سیما

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56363

به "برجام، یکی از شروط فرانسه برای امضای بیانیه مشترک سران گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام، یکی از شروط فرانسه برای امضای بیانیه مشترک سران گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید