باشگاه پرسپولیس: تماشاگران نمی دانستند مادر خطیبی مادر دو شهید است!، سرمربی ماشین سازی مسئولیت سنگینی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، باشگاه پرسپولیس به دنبال شعارهایی که در بازی این تیم با ماشین سازی علیه رسول خطیبی، سرمربی ماشین سازان سر داده شد اطلاعیه ای صادر و این اقدام را محکوم کرد.

باشگاه پرسپولیس: تماشاگران نمی دانستند مادر خطیبی مادر دو شهید است!، سرمربی ماشین سازی مسئولیت سنگینی دارد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس در پی بعضی اتفاقات بازی روز گذشته (پنجشنبه) با ماشین سازی تبریز و بعضی مسائل مطرح شده اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است :

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس شعارهایی که نسبت به آقای رسول خطیبی و هر یک از عوامل تیم ها سر داده گردد را هرگز تأیید نمی کند. ما همواره تأکید داریم نباید شعاری علیه تیم داوری یا اعضای تیم های حریف داده گردد و حفظ حرمت ها و اخلاق در ورزشگاه ها می بایست در سرلوحه امور قرار گیرد .

همواره در بیانیه های قبل از بازی در همین فصل جاری بر همین موضوعات تأکید داشته ایم و شاهد آن هستیم که طرفداران پرسپولیس در این زمینه ها همواره عملکرد بهتری نسبت به خیلی تیم ها داشته و در حفظ ارزش ها نیز کوشا بوده و با اقدامات متعدد فرهنگی، خیرخواهانه و شعارهای ارزشی و اخلاق مدارانه عملکرد مؤثری داشته اند تا جایی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کسب رؤیای AFC هم شدند که متأسفانه به حق خود در کسب جایزه نرسیدند .

اکنون نیز ایمان داریم تماشاگرانی که علیه آقای خطیبی شعارهایی سر دادند؛ هرگز نمی دانستند که والده ایشان مادر دو شهید والامقام هستند. حفظ حرمت ها و ارزش های والای نظام و شهدای گرانقدر نه تنها مورد تأکید باشگاه پرسپولیس است که در جامعه نیز نهادینه شده و فداکاری ها و از خودگذشتگی های شهدای گرانقدر همواره مورد احترام مردم شهیدپرور ایران بوده و متعلق به رنگ ها در فوتبال نیز نیست .

باشگاه، تیم، طرفداران و پیشکسوتان پرسپولیس هم همواره در این زمینه ها پیش قدم بوده و اقدامات زیادی در راستای تکریم شهدا و قدردانی از خانواده های گرانقدرشان انجام داده و همچنین بسیاری از بازیکنان تیم پرسپولیس نیز خودجوش و با عشق به شهدای گرانقدر نسبت به گرامی داشتن یاد و خاطره آنها و راه و هدف مقدس شان با پوشیدن لباس منقش به تصویر این شهدای والامقام اقدام نموده اند و شایسته تقدیر ویژه هستند .

به طور کلی اما برای سالم سازی فضای ورزشگاه ها باید بسیار کوشش کرد و اینگونه نباشد که بعضاً به شعارهای غیر ورزشی و اتفاقات تلخ دیگر هیچ واکنش قاطعی نشان داده نگردد و قانون در بسیاری موارد طبق مستندات موجود بسیار سخت گیرانه در قبال پرسپولیس و با چشم پوشی یا ملاطفت در قبال بعضی تیم ها اعمال گردد و رقابت عادلانه را از بین ببرد .

در ارتباط با همین موضوع هم شاهد فحاشی ها به مادر آقای امید عالیشاه که خواهر شهید گرانقدر هستند بوده ایم، اما در پی این اتفاق تلخ نه باشگاه پرسپولیس و نه بازیکن و نه مدیران ورزشی و نه طرفداران پرسپولیس روی خواهر شهید بودن والده محترم آقای عالیشاه مانور نکردند، چرا که بر این باوریم آنها که در تبریز به والده آقای عالیشاه اهانت نموده اند، نمی دانستند که مادرشان خانواده شهید هستند و اکنون نیز از دامن زدن هدفمند عده ای به این اتفاق بسیار بسیار متأسف هستیم .

باشگاه پرطرفدار و مردمی پرسپولیس همواره بر پرهیز از هرگونه شعار علیه عوامل تیم های مقابل تأکید داشته و حال با آگاهی از این موضوع که والده آقای خطیبی مادر دو شهید عزیز و گرانقدر بوده اند، از ایشان دلجویی خواهند کرد، اما بر این موضوع هم تأکید داریم که قطعاً تماشاگران حاضر در ورزشگاه نمی دانستند مادر فقید ایشان مادر دو شهید گرانقدر بوده اند هر چند تأکید داریم به طور کلی نباید علیه هیچ یک از اعضای تیم های حریف چنین شعارهایی در ورزشگاه های ورزشی سر داده گردد. از سوی دیگر هم ضرورت دارد آنالیز گردد که آیا افرادی در پس پرده آگاهانه و هدفمند تماشاگران را در شعار دادن نسبت به مادر فقید آقای خطیبی تحریک نموده اند یا خیر. همچنین امیدواریم آقای خطیبی اجازه ندهند بعضی این تصور را ایجاد نمایند که تماشاگران از والده شهید بودن مادر گرانقدر و فقید ایشان آگاه بوده اند .

قطعاً حالا که همه اهالی فوتبال و تماشاگران از برادر دو شهید بودن آقای خطیبی آگاه شده اند ایشان مسئولیت سنگینی خواهند داشت و ضرورت دارد رفتارهایی داشته باشند که الگویی برای جامعه مربیان گردد و اتفاقاتی که در دو بازی اخیر ماشین سازی با پرسپولیس رقم خورد را شاهد نباشیم .

در این باره بعضی اتفاقات و مسایل مرتبط که هدفمند مطرح شده تا به پرسپولیس لطمه وارد گردد، اما خیلی مسائل مهم تر در آن لحاظ نشده را نیز به شکل محرمانه با مسئولان ذی ربط در میان خواهیم گذاشت و امیدواریم خود آقای خطیبی هم ضمن رعایت بعضی مسائل صادقانه بگویند تماشاگرانی که شعار داده اند از خانواده شهید بودن ایشان آگاه نبوده اند و اجازه ندهند در این جهت سوءاستفاده ای صورت گیرد .

همچنین امیدواریم آنها که به درستی دغدغه حفظ حرمت شهدا و ارزش ها را دارند وقتی سر دادن شعارهای غیر ورزشی و بعضی اقدامات ضد ارزش ها و آرمان ها از سوی بعضی رخ می دهد هم این دغدغه های خود را بروز دهند و سکوت ننمایند، چرا که سکوت در چنین مواقعی می تواند با برداشت های دیگری همراه باشد .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56416

به "باشگاه پرسپولیس: تماشاگران نمی دانستند مادر خطیبی مادر دو شهید است!، سرمربی ماشین سازی مسئولیت سنگینی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه پرسپولیس: تماشاگران نمی دانستند مادر خطیبی مادر دو شهید است!، سرمربی ماشین سازی مسئولیت سنگینی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید