ایران، میزبانی مقتدر در لیگ جهانی والیبال، ارومیه و اردبیل در آزمون جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، هفته سوم و چهارم لیگ ملت های والیبال به میزبانی شهر های ارومیه و اردبیل برگزار می گردد.

ایران، میزبانی مقتدر در لیگ جهانی والیبال، ارومیه و اردبیل در آزمون جهانی

به گزارش ، تیم ملی والیبال کشورمان قرار است در هفته سوم و چهارم لیگ ملت های والیبال با تیم های ملی والیبال استرالیا، پرتغال، فرانسه، روسیه، لهستان و کانادا در شهر های ارومیه و اردبیل رو به رو گردد. این نختسین مرتبه ای نیست که کشورمان میزبانی رقابت های والیبال را بر عهده دارد.

والیبال ایران در سال های پیش میزبانی های مختلف را در والیبال بر عهده داشته است، اما از سال 2011 و با رشد چشمگیر والیبال ایران و کسب نتایج درخشان بالطبع میزبانی ایران در این رشته بشتر و مهم تر شد.

کشورمان پیش از سال 2011 تنها یک مرتبه و در سال 1999 میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا را بر عهده داشت که تیم ملی والیبال کشورمان در آن رقابت ها نتوانست حتی به جمع چهار تیم خاتمهی آن رقابت ها برسد. اما در سال 2011 که مرتبه ای دیگر میزبانی این رقابت ها برعهده ایران شرایط بسیار متفاوت بود و ملی پوشان کشورمان توانستند برای نخستین بار قهرمانی این رقابت ها را کسب نمایند. این رقابت ها در تهران برگزار گردید و تاثیر مهمی در ادامه روند رشد والیبال کشورمان داشت.

تهران، اما در ادامه یکبار دیگر هم میزبان رقابت های قهرمانی آسیا بود که در خاتمه قهرمانی آن به ژاپن رسید این رقابت ها هم در سال 2015 و به میزبانی شهر تهران برگزار گردید.

تهران همچنین علاوه بر رقابت های قهرمانی آسیا و رده های پایه در بخش های مختلف، از سال 2013 هر سال میزبانی یک هفته از رقابت های لیگ جهانی والیبال را بر عهده داشت و در سال 2018 و در ورژن جدید این رقابت ها که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار گردید میزبانی تیم های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی را بر عهده داشت و توانست هر 3 تیم را شکست دهد.

مسئولان والیبال ایران، اما در اقدامی کاملا صحیح و حساب شده میزبانی این رقابت ها را در سال 2019 در شهر تهران بر عهده ندریافتد و شهر های ارومیه و اردبیل را، آن هم برای میزبانی دو هفته این رقابت ها معرفی کردند.

این انتخاب و تصمیم از طرف مسئولان چند اتفاق مهم را در پی داشت. اول آن که والیبال به نخستین رشته توپ و توری تبدیل شد که میزبانی یک رویداد بسیار مهم بین المللی را در شهری غیر از پایتخت عهده دار می گردد و علاوه بر آن به توسعه و رشد امکانات، تیم ها، هیات ها و ... یاری شایانی می نماید. همچنین طرفداران والیبال در این شهر ها زبان زد همه هستند و حتی به قول سرپرست فدراسیون والیبال یکی از دلایل اعطای دو میزبانی به ایران برای رقابت های لیگ ملت های والیبال همین بوده است. حضور همین هوادارن آن هم در حالی که تیم ملی والیبال کشورمان یکی از بهترین آغاز هایش در این رقابت ها را داشته است می تواند یاری زیادی برای نهایی شدن حضور ایران در دور خاتمهی این رقابت ها داشته باشد.

حمیدی: دریافت میزبانی در شهر های مختلف نکات مثبتی را در پی دارد

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان درباره اعطای میزبانی به شهر های ارومیه واردبیل گفت: میزبانی رقابت های والیبال آن هم در این سطح در شهر های مختلف می تواند نکات مثبتی را در پی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به ورود تکنولوژی ها به آن شهر ها، ایجاد هیجانات اجتمایی و جذب سرمایه جوان ها به والیبال اشاره نمود.

او اضافه نمود: وقتی به شهر های مختلفی که میزبانی رقابت های لیگ ملت های والیبال را بر عهده داشته اند نگاه می کنید نکات جالبی را می بینید. به طور مثال ژاپنی ها بازی هایشان را در شهر های مختلف برگزار می نمایند تا هم مسائل گردشگری را گشترس دهند و هم موجب رشد این ورزش و گسترش آن در همه قسمت ها بشوند.

حمیدی ادامه داد: در مجموع هدف لیگ جهانی از اعطای میزبانی به کشور ها مختلف و در مجموع برگزاری رقابت های لیگ ملت ها دقیقا همین مسئله است که این ورزش گسترش داشته باشد. تصور می کنم فدراسیون والیبال کشورمان درباره دریافت حق میزبانی برای ارومیه و اردبیل کار خوبی انجام داد و گام مثبتی برای والیبال برداشت.

فلاحی:سالن رضا زاده از هر لحاظ متناسب استاندارد های بین المللی است

نادر فلاحی رئیس هیات والیبال اردبیل درباره آخرین وضعیت این شهر برای میزبانی هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال گفت: همه کار ها اجرا شده است و ستادی هم تشکیل شد تا کار ها به خوبی پیش برود.

او اضافه نمود: سالن رضا زاده از هر لحاظ در حد استاندارد های بین المللی است و در آن آخرین ورژن کف پوش ها به کار گرفته شده است. همچنین صندلی تماشاچیان آماده است.

فلاحی ادامه داد: برای برگزاری هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال مسائل فنی و داخلی زمین بر عهده هیات والیبال و فدراسیون است، اما نظارت بر عهده فدراسیون جهانی است. خوشبختانه نقاط ضعف را بر طرف نموده ایم و آماده برگزاری این رقابت ها هستیم.

فلاحی رئیس هیئت والیبال اردبیل در مورد هزینه های اجرا شده و زیبا سازی ها عنوان داشت: از آن جا که محل اقامت تیم ها در سرعین است تمام کار های پاکسازی و زیبا سازی راستا شهر تا محل اقامت اجرا شده است و همه دست به دست هم دادند تا شرایط خوبی را به وجود بیاورند. همچنین باید درباره هزینه ها بگویم از آن جایی که به غیر از این میزبانی قرار است اجلاس گردشگری اکو از تاریخ 28 تا 30 همین ماه در شهر ما برگزار گردد بعضی هزینه ها مشترک است. اما باید بگویم که حامیان خوبی پا به میدان گذاشتند تا به خوبی میزبانیمان را انجام دهیم.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27598

به "ایران، میزبانی مقتدر در لیگ جهانی والیبال، ارومیه و اردبیل در آزمون جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، میزبانی مقتدر در لیگ جهانی والیبال، ارومیه و اردبیل در آزمون جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید