اوکراین نسبت به آرایش نظامی روسیه در منطقه دونباس شرقی هشدار داد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آندری تاران وزیر دفاع اوکراین روز شنبه در بیانیه ای ادعا کرد که اتهام های روسیه مبنی بر نقضِ حقوق جمعیت روس زبانان در اوکراین ممکن است دلیلی برای آغاز مجدد تهاجم نظامی روسیه به خاک این کشور باشد.

اوکراین نسبت به آرایش نظامی روسیه در منطقه دونباس شرقی هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در ادامه هشدار داد که اوکراین با هرگونه اقدام روسیه در جهت تشدید مناقشه در منطقه دونباس شرقی به شدت برخورد خواهد نمود.

وزیر دفاع اوکراین در این بیانیه اظهار داشت: ضمناً باید در نظر داشت که تشدید تهاجم مسلحانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین تنها در صورتی ممکن است که تصمیم سیاسی مقتضی در بالاترین سطوح [مقامات] در کاخ کرملین گرفته گردد.

لازم به ذکر است که مقامات کی یف همیشه نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می نماید، ابراز نگرانی نموده اند.

در واقع این تحرکات نظامی ارتش روسیه به نگرانی ها در مورد احتمال آمادگی مسکو برای اعزام نیرو به اوکراین دامن زده است. اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می نماید و در عین حال می گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می مانند.

دمیتری کوزاک یکی از مقامات بلندپایه کاخ کرملین نیز هفته گذشته گفت که بسته به سطح مناقشه نظامی در شرق اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد که از شهروندانش در این منطقه محافظت کند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز آدینه به همراه همتایان فرانسوی و آلمانی خود ضمن اعلام حمایت از کی یف در مواجهه با اقدام ها و سیاستهای مسکو، از مقامات روسیه خواستند تا هرگونه آرایش نظامی در این منطقه را متوقف نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139921

به "اوکراین نسبت به آرایش نظامی روسیه در منطقه دونباس شرقی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین نسبت به آرایش نظامی روسیه در منطقه دونباس شرقی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید