انجام 2900 بازرسی از مصالح ساختمانی در بازسازی مناطق زلزله زده

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمودرضا نیازی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد یک دستگاه حاکمیتی نظارتی در حوزه نظارت و اطمینان بخشی به کیفیت کالا و خدمات در کشور است، گفت: بخش عمده ای از مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد هرگونه فراوری و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع است.

انجام 2900 بازرسی از مصالح ساختمانی در بازسازی مناطق زلزله زده

وی اضافه نمود: به جهت صیانت از ایمنی و سلامت مردم با فراوری و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اعلام کرد: در حوزه صنایع ساختمانی 154 واحد فراوریی فعال در استان کرمانشاه تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد 62 واحد فراوریکننده مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده فعالیت دارند که 49 واحد فراوری کننده مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر هستند.

وی گفت: بعد از وقوع زلزله مهیب در استان، به دلیل حجم بالای عملیات بازسازی وگستردگی مناطق آسیب دیده تمام توان کارشناسی خود را جهت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی قابل عرضه در این مناطق به کار گرفتیم و با توجه به ورود به مرحله اسکان دائم و افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده، نظارت خود را بر واحدهای فراوریی مصالح ساختمانی و بازار عرضه این مصالح در سطح استان بیشتر کردیم.

نیازی توضیح داد: در همین راستا پس از وقوع زلزله کارشناسان این اداره کل، به صورت ویژه تعداد 465 مورد بازرسی و 240 مورد نمونه برداری و آزمون از خط فراوری واحدهای تحت پوشش مصالح ساختمانی استان به منظور تطبیق فرآورده ها با استانداردهای ملی انجام داد.

وی اضافه نمود: کنترل کیفیت مصالح ساختمانی و نظارت بر فراوری و عرضه این فرآورده تنها معطوف به خط فراوری واحدهای فراوریی نبوده و تمامی مراکز عرضه و فروش مصالح ساختمانی استان نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار می گیرند که بعد از وقوع زلزله تا کنون 2039 مورد بازرسی و تعداد 181 مورد نمونه برداری از مراکز عرضه و فروش مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن، میلگرد، تیرچه، فوم سقفی، آجر، سیمان، شیشه ساختمانی در استان کرمانشاه به عمل آمد.

مدیرکل استاندار استان کرمانشاه گفت: در جهت ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی در استان و اهمیت آنها در استحکام و ایمنی ساختمان ها و بر اساس وجود و لزوم وظایف نظارتی اداره کل استاندارد استان پس از وقوع زلزله، 81 مورد تذکر و اخطار به واحدهای فراوریی مصالح ساختمانی داده شد و همچنین خط فراوری 35 واحد فراوریی در استان نیز به دلیل نداشتن کیفیت لازم و عدم رعایت الزامات استاندارد به وسیله مراجع قضایی پلمب شد.

وی گفت: در راستای حمایت از واحدهای فراوریی و ایجاد اشتغال پایدار در استان هم با ارائه هدایت های فنی و تخصصی، تعداد 12 واحد فراوریی از مجموع واحدها را فک پلمب و فرایند استانداردسازی این واحدها ، جهت صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در حال اجرا است.

نیازی ادامه داد: در جهت حفظ ایمنی شهروندان و جلوگیری از فراوری و عرضه مصالح ساختمانی غیر استاندارد طی یک سال گذشته ، تعداد 790 بلوک پلی استایرنی مورد مصرف در سقف ساختمان (فوم سقفی) به علت خطرآفرینی و اشتغال زا بودن و همچنین تعداد 430 متر تیرچه بتنی غیر استاندارد در واحدهای فراوریی شهرستان سرپل ذهاب توقیف و امحا شد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه در انتها مطرح کرد: کارشناسان این اداره کل در محل بازار آهن فروشان دیزل آباد کرمانشاه مقدار 3880 کیلوگرم تیرآهن از فراوریات یکی واحدهای فراوریی استان آذربایجان شرقی که بدون مجوز استاندارد فراوری شده بود را کشف و قبل از عرضه در سطح مناطق زلزله زده جمع آوری و جهت ذوب به مجتمع یزد ارسال شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6455

به "انجام 2900 بازرسی از مصالح ساختمانی در بازسازی مناطق زلزله زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 2900 بازرسی از مصالح ساختمانی در بازسازی مناطق زلزله زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید