انتشار گزارش های قیمت مسکن از دو هفته دیگر، آمار، واقعی و جامع نبود

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گزارش های قیمت مسکن مجددا از انتها شهرسورماه منتشر می گردد، گفت: این بار گزارش قیمت مسکن در مقایسه کشوری و با اطلاعات تمام استان ها منتشر می گردد.

انتشار گزارش های قیمت مسکن از دو هفته دیگر، آمار، واقعی و جامع نبود

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره حذف آمار و گزارش های قیمت مسکن در تهران گفت: قبل از به اجرا درآمدن اخذ کد رهگیری در معاملات اطلاعات کامل نبود و این امکان که همکاران ما نمونه های آماری کاملی از تمام استان ها بگیرند، وجود نداشت.

وی ادامه داد: آماری که از قیمت مسکن چه توسط وزارت راه و شهرسازی و چه بانک مرکزی اعلام می گردد، قیمت متوسط تهران است اما باید قیمت متوسط کشوری هم اعلام گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر الزامی شدن اخذ کد رهگیری در معاملات و درج آنها در سامانه مربوطه در کوشش هستیم که بتوانیم معدلگیری از قیمت مسکن در استان های مختلف داشته باشیم و قیمت ها در سطح کشوری اعلام گردد تا به واقعیت نزدیک تر باشد.

محمودزاده با بیان اینکه آماری که منتشر می گردد واقعی نیست، گفت: وقتی قیمت مسکن در تهران به عنوان گران ترین شهر اعلام می گردد، نمی تواند برای استانی مانند سیستان و بلوچستان مبنا باشد و بهتر است که گزارش قیمت ها به تفکیک استان ها و با توجه شرایط هر منطقه و استان منتشر گردد.

وی با تاکید بر اینکه در کوشش هستیم که یک امار پایه ای و قابل استناد از گزارش های قیمت مسکن در سطح کشور منتشر کنیم، گفت: موضوع مهم اطلاعات پایه است و استناد به این اطلاعات از انتهای شهریور ماه مجددا گزارش های قیمت مسکن با حضور تمام استان ها منتشر می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 16 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100217

به "انتشار گزارش های قیمت مسکن از دو هفته دیگر، آمار، واقعی و جامع نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گزارش های قیمت مسکن از دو هفته دیگر، آمار، واقعی و جامع نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید