امسال 15 هزار سند دوران دفاع مقدس در ایلام جمع آوری می شود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس به عنوان جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی بوده و عملیات های بسیار بزرگ و تعیین کننده ای در این خطه شهید پرور به وقوع پیوسته است.

امسال 15 هزار سند دوران دفاع مقدس در ایلام جمع آوری می شود

وی افزود: 53 عملیات آفندی و پدافندی در حیطه سرزمینی استان ایلام در دوران دفاع مقدس انجام شده که 15 عملیات همچون محرم و کربلای یک از بزرگ ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بوده اند.

وی با اشاره به اینکه مناطقی همچون مهران و دهلران در 8 سال جنگ تحمیلی به عنوان خط مقدم جنگ تحمیلی شناخته می شدند، گفت: تنها در شهرستان مهران حدود 6 هزار نفر از رزمندگان اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

سرهنگ شرف بیاتی بر لزوم حذف آثار دوران دفاع مقدس به منظور انتقال آن به نسل های جدید تاکید کرد و گفت: 50 هزار سند آن دوران در ایلام شناسایی شده که تاکنون 35 هزار آن تدوین و گردآوری شده است.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان امسال نیز 15 هزار سند دیگر جمع آوری شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام یادآور شد: دانش نامه دفاع مقدس مرتبط با جغرافیای جنگ تحمیلی استان ایلام در حال تدوین است و تاکنون یک هزار مدخل و منبع برای تدوین آن جمع و گردآوری شده و اکنون در مرحله مقاله نویسی این دانش نامه قرار داریم.

شرف بیانی گفت: همچنین از سال 96 تاکنون 45 عنوان کتاب در زمینه جنگ تحمیلی چاپ و منتشر شده و امسال نیز در صدد انتشار هفت جلد کتاب دیگر در این زمینه هستیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 359

به "امسال 15 هزار سند دوران دفاع مقدس در ایلام جمع آوری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال 15 هزار سند دوران دفاع مقدس در ایلام جمع آوری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید