اعلام آمادگی وزارت خارجه برای کمک به تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بر آمادگی دستگاه دیپلماسی و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای کمک به رفع مسائل و توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

اعلام آمادگی وزارت خارجه برای کمک به تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، در نشستی با حضور مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت نمایندگان سازمان غذا و دارو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران 26 تشکل و شرکت بزرگ تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی مسائل و مسائل تولید کنندگان دارو تجهیزات پزشکی بررسی شد.

در این نشست موانع موجود برای صادرات تولیدات این شرکت ها و راهکارهای تسهیل این فرایند، بالاخص راه های مساعدت وزارت امور خارجه و معاونت دیپلماسی اقتصادی برای کاستن از این موانع و همکاری برای توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی را مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی صفری در این نشست با بیان اینکه وزارت امور خارجه در زمینه معرفی محصولات شرکت های ایرانی در سایر کشورها، توجه به تهاتر محصولات ایرانی در فرآیند صادرات و ایجاد زمینه های قانونی فعالیت شرکت های ایرانی در سایر کشورها اقدامات لازم را انجام داده است، بر آمادگی وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای کمک به رفع مسائل و توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت هم ضمن اعلام آمادگی این سازمان و وزارت صمت برای مساعدت جهت رفع موانع صادرات این نوع محصولات پیشنهاداتی را مطرح نمود.

همچنین در این نشست روسای سندیکاها و مدیران عامل شرکت ها و صاحبان صنایع داروهای انسانی، داروهای نانوتک، تولیدکنندگان داروهای مکمل، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی و شیمیایی در این نشست مهمترین موانع و چالش های پیش روی صادرکنندگان این حوزه را مطرح نمودند.

برگزاری نشست ترانزیت دریایی - ریلی در وزارت امور خارجه

امروز همچنین نشست ترانزیت دریایی-ریلی به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی کشور برگزار گشت.

در این نشست مقرر شد با توجه به درخواست های روز افزون برای انتقال محموله های کانتینری از شرق دور به مقصد آسیای مرکزی و قفقاز، روسیه و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران، مسیرهای ترکیبی کریدور شمال- جنوب از طریق کشتیرانی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به صورت برنامه ای عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164178

به "اعلام آمادگی وزارت خارجه برای کمک به تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی وزارت خارجه برای کمک به تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید