اعزام کشتی بیمارستانی آمریکا به کلمبیا برای ساماندهی مهاجران ونزوئلایی

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد یک کشتی بیمارستانی نیروی دریایی ایالات متحده برای درمان مهاجران ونزوئلایی در ساحل کلمبیا مستقر خواهد شد؛ اقدامی که به نظر می رسد بیشتر برای کمک به کلمبیا به عنوان متحد آمریکا باشد.

اعزام کشتی بیمارستانی آمریکا به کلمبیا برای ساماندهی مهاجران ونزوئلایی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه میامی هرالد، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا جمعه به خبرنگاران گفت: این قطعا یک ماموریت بشردوستانه است. ما سرباز نمی فرستیم، ما پزشک اعزام خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا این اقدام را گامی برای مدیریت هزینه انسانی رفتارهای نیکولاس مادورو و رژیم رو به انزوای او دانسته است.

سازمان ملل متحد پیشتر گفت، در بحبوحه بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا حدود 2.3 میلیون ونزوئلایی تا ماه ژوئن از این کشور گریخته اند و اکثر آنها راهی کشورهایی مانند کلمبیا و برزیل گردیده اند. سازمان ملل این شرایط را یک بحران مهاجرتی تلقی می نماید.

ماتیس درباره این اوضاع به خبرنگاران گفت: می توانید تصور کنید که اکنون بیش از یک میلیون مهاجر در یکی از پر جمعیت ترین ایالت های ما باشند، مثلا کالیفرنیا، و چه کاری می توان برای آن یک ایالت انجام داد. حالا با در نظر دریافت شرایط کنونی، متوجه خواهید شد که چرا اکنون زمان آن است که ما به دموکراسی هایی که به دردسر افتاده اند، کمک کنیم.

دولت ترامپ از منتقدان سرسخت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است و تحریم هایی علیه کاراکاس وضع نموده و برای مدیریت میلیون ها مهاجری که از این کشور گریخته اند، میلیون ها دلار اختصاص داده است. رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا را بعید ندانست.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 609

به "اعزام کشتی بیمارستانی آمریکا به کلمبیا برای ساماندهی مهاجران ونزوئلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام کشتی بیمارستانی آمریکا به کلمبیا برای ساماندهی مهاجران ونزوئلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید