اضافه شدن مشاغل پردرآمد در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی، شروع ثبت نام

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی و تجاری و فناوری از برگزاری دومین دوره این آزمون در آبان و آذرماه سال جاری اطلاع داد و گفت: در این دوره شرکت کنندگان در 222 عنوان شغلی به رقابت می پردازند، ضمن آنکه با تفاهم نامه ای که با وزارت کار منعقد گردیده است، امکان معرفی برگزیدگان به شرکت های خارجی فراهم گردیده است.

اضافه شدن مشاغل پردرآمد در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی، شروع ثبت نام

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین قمری در نشست خبری امروز با اشاره به اهمیت اشتغال برای افراد تحصیلنموده، اضافه نمود: این امر در سالیان اخیر اهمیت چندانی یافته است؛ چرا که با خیل عظیمی از بیکاران دانشگاهی روبرو گردیده ایم و نتوانستیم در چند سال اخیر به میزان قابل توجه از تحصیلکردگان دانشگاهی استفاده کنیم.

وی برگزاری آزمون های استخدام بخش خصوصی را از جمله راهکارهای برطرف چالش بیکاری بیان کرد و یادآور شد: اولین دوره این آزمون در سال گذشته برگزار گردید که برگزاری بعد از آنالیز چالش های اشتغال بوده است.

قمری با اشاره به جزییات برگزاری اولین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی – تجاری و فناوری اظهار کرد: فراخوان اولین دوره این آزمون از شهریور ماه شروع شد که در طی آن 60 هزار نفر در 266 عنوان شغلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی و تجاری و فناوری با بیان این که در دور اول این آزمون 20 هزار نفر برای مصاحبه شغلی به مرحله دوم راه یافتند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 9 هزار نفر انتخاب شدند که از این تعداد منتخب 6 هزار و 300 نفر به شرکت های صنعتی، تجاری و فناور معرفی شدند.

قمری با بیان این که این آزمون در 7 استان کشور برگزار گردید، افزود: در دومین دوره این آزمون در کوشش هستیم تا با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی تعداد استان های برگزار کننده این آزمون را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور، اضافه نمود: در این دوره از آزمون تعداد دسته های شغلی در 8 دسته و تعداد عناوین شغلی 222 عنوان تعریف گردیده است.

به گفته این مقام مسئول، در دومین دوره این آزمون شغل های با درآمد بالا و جدید که از سوی شرکت ها و صنایع تقاضاهایی داشتند، به این دوره از آزمون مشاغل، اضافه و برخی از آزمون های شغلی سال گذشته حذف شدند.

قمری زمان ثبت نام این آزمون را از شهریور ماه جاری دانست و اضافه نمود: مرحله غیر حضوری و اینترنتی این آزمون در آبان ماه و مرحله حضوری آن در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی و تجاری و فناوری با تاکید بر این که طراحی و اجرای این آزمون مبتنی بر شایستگی های شغلی بومی احصاء گردیده در اولین دوره این آزمون بوده است، اظهار کرد: در این دوره علاوه بر ارائه آموزش های مهارت های نرم و راهنمای تخصصی به شرکت کنندگان، امکان معرفی به فرصت های شغلی شرکت های خارج از کشور فراهم گردیده است.

وی در این باره شرح داد: برخی از شرکت های خارجی با وزارت کار همکاری دارند که با تفاهم نامه ای که با وزارت کار منعقد گردیده است، متقاضیان از طریق این آزمون به شرکت های خارجی معرفی می شوند.

قمری هزینه ثبت نام این آزمون را 57 هزار تومان بیان کرد و گفت: هزینه های اضافی شامل معرفی منتخبین به شرکت ها در این آزمون حذف گردیده است.

انتقاد به داوران و ارزیابان آزمون استخدامی

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی و تجاری و فناوری با اشاره به برخی از انتقادها نسبت به نحوه داوری شرح داد: انتقاد به داوران و ارزیابان یک موضوع طبیعی است؛ از این رو برای کاهش این انتقادات ترکیبی از افراد عادی، اعضای هیات علمی و افراد خبره معرفی گردیده از سوی وزارت کار و جهاد دانشگاهی در ترکیب ارزیابان قرار دارن.

وی با بیان این که ارزیابی افراد منتخب با حضور 800 داور صورت می گیرد، ادامه داد: با این زیر ساخت امیدواریم ارزیابی افراد به شیوه مطلوبی صورت گیرد.

راهکارهایی برای کاهش تقلبات در آزمون اینترنتی استخدامی

وی همچنین در خصوص برخی از تخلفات اجرا شده در آزمون مرحله اینترنتی آزمون استخدامی شرکت های خصوصی، شرح داد: برای این منظور ما سوالات مطرح گردیده را در یک زمان محدودی تعریف نموده ایم، ولی این امر امکان تخلفات را به صفر کاهش نمی دهد.

قمری با تاکید بر این که در آزمون دوره اول تخلفاتی مشاهده شد، اظهار کرد: در اولین دوره این آزمون افرادی بودند که فرد دیگری جای آنها به آزمون های اینترنتی پاسخ داده بودند که ما در مرحله حضوری راستی آزمایی هایی از آنها انجام داده و متوجه تخلف آنها شدیم که این افراد از دور این رقابت حذف شدند.

وی افزود: علاوه بر آن در مرحله حضوری این آزمون توانمندی های فرد مورد آنالیز قرار می گیرد و بر اثر شایستگی های شغلی افراد منتخب به شرکت های متقاضی معرفی می شوند.

قمری همچنین به کیفیت آزمون شخصیت شناسی پرداخت و اضافه نمود: در آزمون شخصیت شناسی که مرحله اول این آزمون است، مساله آسان و سخت در آن مطرح نمی گردد و همچنین ما اعلام نموده ایم که نتیجه این مرحله در رتبه بندی نهایی آنها اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان این که طولانی بودن این بخش از آزمون مورد انتقاد قرار گرفته است، یادآور شد: بر این اساس در دومین آزمون کوشش نموده ایم تا زمان این آزمون را کاهش دهیم و مستقل از بخش دوم برگزار گردد.

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی و تجاری و فناوری با تاکید بر این که در برگزاری این آزمون استانداردهای بومی کشور مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: به عنوان مثال یکی از شایستگی های شغلی برای کارمندان ایرانی آشنا بودن آنها به نرم افزار فتوشاپ است ولی این امر در سایر کشورها اهمیت چندانی ندارد؛ از این رو ما در این ارزیابی ها مجبوریم این نوع شایستگی ها را در آزمون اضافه کنیم تا بتوانیم معرفی موفق تری داشته باشیم.

وی همچنین تاکید نمود: اهمیت این آزمون برای افراد در این است که به شرکت کنندگان دلایل عدم پذیرش آنها در شرکت ها را اعلام کنیم.

ضرورت برگزاری آزمون و بحران اقتصادی در کشور

قمری با اشاره به شرایط ارزی ماه های اخیر در کشور و وضعیت اقتصادی، گفت: علی رغم بحران های ایجاد گردیده در کشور مشاهده کردیم که انتظار شرکت ها ارتقاء یافته است، به گونه ای که در هفته گذشته رکورد صادرات از مرز خسروی شکسته شد و این امر فرصت مناسبی برای شرکت ها برای جذب نیرو به منظور توسعه صادرات خود فراهم نموده است.

وی همچنین به ایجاد یک میلیون شغل در کشور از سوی دولت اشاره نمود و یادآور شد: یک میلیارد دلار از صندوق ارزی برای این امر در نظر گرفته گردیده است، و این زمینه می تواند بر اهمیت این آزمون بیفزاید.

جزییات دومین آزمون فرصت های شغلی کشور

وی با بیان این که دومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت های صنعتی، تجاری و فناوری در هشت دسته برگزار می گردد، گفت: این هشت دسته شامل هنر و رسانه و آموزش ، مالی و اداری، مهندسی، مدیریتی، بازاریابی و فروش، کارشناسی و ارائه خدمات و فناوری اطلاعات، فنی و اجرایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2140

به "اضافه شدن مشاغل پردرآمد در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی، شروع ثبت نام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن مشاغل پردرآمد در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی، شروع ثبت نام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید