اصفهان، عسل شهرضا در کشورهای آسیای شرقی؛ صادرات محصولات دامی به کشورهای همسایه

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: در یکسال گذشته 7 تن عسل از شهرضا به کشورهای آسیای شرقی مانند مالزی صادر شده است.

اصفهان، عسل شهرضا در کشورهای آسیای شرقی؛ صادرات محصولات دامی به کشورهای همسایه

حمید رئیس زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درشهرضابا بیان اینکه گوشت مرغی بدون آنتی بیوتیک محسوب می گردد که عبارت بدون مصرف آنتی بیوتیک بر روی بسته بندی مرغ به صورت خوانا و واضح قید شده باشد، گفت: در این صورت این مرغ مورد تائید سازمان دامپزشکی است به خاطر اینکه حین تولید تحت نظارت شبکه دامپزشکی بوده و نمونه گیری حین تولید به منظور تأیید عدم مصرف آنتی بیوتیک انجام می گردد.

وی با بیان اینکه تنها سبز بودن بسته بندی مرغ دلیل بر بدون آنتی بیوتیک بودن نیست و مهم عبارت بدون مصرف آنتی بیوتیک است، اضافه کرد: کد رهگیری بر روی همه بسته بندی های مرغ در کنار تاریخ تولید درج شده است، مردم باید به اطلاعات درج شده روی پلاستیک های مرغ مشتمل بر تاریخ تولید، کد رهگیری، بهترین زمان مصرف، نام و آدرس کشتارگاه دقت نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به اینکه سطح بهداشت فرآورده های خام دامی شهرستان شهرضا به صورت محسوسی بالا است، گفت: رستوران ها و فروشگاه های عرضه گوشت قرمز و سفید نسبت به شهرستان های دیگر از شرایط بهداشتی بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه 60 درصد بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است و 830 مورد بیماری را دامپزشکی وظیفه دارد کنترل کند، بیان نمود: تب کریمه کنگو، آنفلوآنزا و تب مالت از بیماری های مهم شناخته شده بین انسان و حیوان است که در یک ساله اخیر این بیماری ها در شهرستان شهرضا تک رقمی شده و موردی از بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزا در شهرضا شناسایی نشده است.

رئیس زاده با بیان اینکه کلیه دام های صنعتی در شهرضا علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون می شوند، گفت: سالانه بیش از 10 هزار آزمایش تب مالت و 300 هزار واکسیناسیون دام سبک در شهرضا انجام می گردد.

وی با بیان اینکه شهرضا در سال گذشته دومین قطب تولید انواع طیور لقب گرفت، بیان نمود: سالانه نزدیک 19 هزار تن گوشت مرغ، 10 هزار تن تخم مرغ تولید و بیش از 6 میلیون قطعه پرنده در شهرضا پرورش داده می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به اینکه سال جاری نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش تولید تخم مرغ را در شهرضا داشته ایم، توضیح داد: شهرضا سالیانه با تولید 180 هزار تن شیر رتبه برتر استان را دارا است.

وی با اشاره به وجود کارخانه های تولید شیر خشک در شهرضا، اظهار داشت: در یکسال اخیر 4.5 هزار تن شیر خشک به کشورهای همسایه مانند عراق و روسیه صادر شده است.

رئیس زاده با بیان اینکه در یکسال گذشته هیچ موردی از بیماری تب برفکی در دامداری ها و گاوداری های شهرضا گزارش نشده است، بیان نمود: کشتارگاه طیور شهرضا با ظرفیت 3.2 میلیون قطعه کشتار در حال فعالیت است که علاوه بر احتیاج شهرضا به استان های دیگر نیز ارسال می گردد.

وی با بیان اینکه شهرضا دومین قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان اصفهان با 12 کارخانه فعال است، اضافه کرد: سالیانه بیش از 100 هزار تن خوراک دام و طیور در شهرضا تولید می گردد و این کارخانه ها اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد نموده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به صادرات 14 هزار تن خوراک دام، طیور و آبزیان به کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: سالیانه 400 تن عسل در شهرضا تولید می گردد و صادرات آن با توجه به شرایط آب و هوایی نوسان دارد و در یکسال گذشته 7 تن عسل به کشورهای آسیای شرقی مانند مالزی صادر شده است.

ن

لیتن: لیتن | مجله گردشگری، سفر به دور دنیا در 80 روز

گردشیا: گردشیا | مجله گردشگری و مسافرتی، سفر به دور دنیا

مسافرت رو: مسافرت رو | مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61017

به "اصفهان، عسل شهرضا در کشورهای آسیای شرقی؛ صادرات محصولات دامی به کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان، عسل شهرضا در کشورهای آسیای شرقی؛ صادرات محصولات دامی به کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید