استقلال، در خطر نیست، خودِ خطر است!

به گزارش مجله سرگرمی، استقلال با این پیروزی و هشت گل زده در دو ملاقات به صدر جدول رفت تا حرف گزارشگر بازی درست از آب در بیاید: استقلال در گروه مرگ در خطر نیست، خودش خطره!

استقلال، در خطر نیست، خودِ خطر است!

خبرنگاران؛ احسان محمدی- استقلال در گروه مرگ در خطر نیست، خودش خطره! این شاید دقیق ترین جمله ای است که عباس قانع گزارشگر بازی استقلال-الشرطه به زبان راند. او که عادت دارد از اصطلاحات و ترکیب های اغراق آمیز و اینستاگرام پسند استفاده کند این جمله را بعد از گل دوم آبی های تهران به زبان راند.

هشتمین بازی نماینده های ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم با یک پیروزی دل چسب به دست آمد. هشت بازی و بدون شکست؛ آماری که شاید تا مدت ها به آن نزدیک هم نشویم. پرسپولیس، فولاد، تراکتور و استقلال تا امروز سربلندمان نموده اند اما سؤال اینجاست: ما فوتبال را خوب بازی می کنیم یا رقیبان از کیفیت خوبی برخوردار نیستند؟ تیم های عربی چرا این همه معمولی شده اند و دست کم تا امروز ترسناک نیستند؟ آیا باید از دور برگشت ترسید و موتور آن ها دیر روشن می گردد یا ما فاصله گرفته ایم؟

الشرطه عراق با انبوهی از ملی پوشان حتی 11 نفره هم ذره ای ترسناک به نظر نمی رسید. وقتی حسام کاظم 33 ساله که سابقه بازی در تیم ملی عراق را دارد با یک خطای غیرضروری و خطرناک اخراج شد و بعد از سه دقیقه جنجال و هیاهو از زمین بیرون رفت، همه چیز را استقلالی ها مدیریت کردند. گل محمد نادری زیبا بود اما پاس گل مهدی قایدی چیزی فراتر از آسیا بود.

نیمه دوم هم با میدان داری استقلالی ها و حملات کور الشرطه ادامه یافت. بازیکنان این تیم انگار اضافه وزن داشتند، تنبل در استارت زدن، شلخته در نظم تیمی و دستپاچه در حوالی 18 قدم. همین موضوع باعث شد تا فرشید اسماعیلی یک بار دیگر نشان دهد هر چقدر در لیگ داخلی معمولی شده، اما کماکان در آسیا یک گلزن خوب است. پاس آرش رضاوند در این صحنه به زیبایی گل بود. چند دقیقه بعد شیخ دیاباته هم گل زد. مهار توپی، یک چرخش ساده و ضربه ای تمام کننده برای بستن پرونده الشرطه کفایت می کرد که شاید هوادارانش افسوس بخورند چرا رافائل مهاجم برزیلی شان را در ترکیب نداشتند. اگر بود با این سبک بازی شانسی داشت؟ بعید است!

فرهاد مجیدی در این بازی ترجیح داد به بازیکنانی مثل سبحان خاقانی، سعید مهری و حتی آرمان رمضانی هم فرصت لذت بردن از بازی در آسیا را بدهد. ادامه بازی بیشتر مدیریت توپ بود و هدر دادن موقعیت گل با فراغ بال!

در دیگر ملاقات الدوحیل با نتیجه 1-1 مقابل الاهلی متوقف شد. الاهلی که 5 گل از استقلال خورده بود مقابل الدوحیل خوب مقاومت کرد و در آخرین ثانیه ها این عمر سوما بود که گل مساوی را زد تا نشان دهد الدوحیل هم آن تیم مخوف سال های گذشته نیست گرچه مسابقه آن ها مقابل استقلال احتمالاً بهترین عیار برای سنجش دو تیمی است که الان داعیه دار صعود هستند. خط دفاعی استقلال را شاید مهاجمان الدوحیل به معنای واقعی تحت فشار قرار بدهند تا معلوم گردد مثل خط حمله اش قابل اعتماد است یا نه؟

پیروزی استقلال باز هم ما را امیدوار کرد که تیم ملی بتواند در خردادماه حساس مچ عراق را بخواباند و این کابوس عدم صعود به جام جهانی را انتها بدهد. استقلال با این پیروزی و هشت گل زده در دو ملاقات به صدر جدول رفت تا حرف گزارشگر بازی درست از آب در بیاید: استقلال در گروه مرگ در خطر نیست، خودش خطره!

مجله عکس: مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

آسمان تو: آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142952

به "استقلال، در خطر نیست، خودِ خطر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال، در خطر نیست، خودِ خطر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید