استانداری گلستان: شهرداری تهران اولین جایی بود که به سیل گلستان واکنش نشان داد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران آنلاین:سرپرست استانداری گلستان گفت: شهرداری تهران اولین نهادی بود که به سیل گلستان واکنش نشان داد و عملکردشان منسجم و خوب بوده است.

استانداری گلستان: شهرداری تهران اولین جایی بود که به سیل گلستان واکنش نشان داد

میرمحمد غراوی، سرپرست استانداری گلستان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی شهرنوشت به آق قلا، گفت: در ابتدای وقوع سیل در استان گلستان، آقای حناچی، شهردار محترم تهران و معاونین ایشان طی تماس های فوری در لحظات اول گفتند که هر آنچه استان احتیاج دارد اعلام کنید تا اعزام کنیم؛ فکر می کنم شهرداری تهران اولین جایی بودند که با سرعت و به این شکل واکنش نشان دادند.

او ادامه داد: یک تیم مجهز از آتش نشانی، 35 نفر نیروی انسانی، به اضافه پمپ های مجهز برای تخلیه آب، ماشین آلات سنگین، کمپرسی، لودر و بیل مکانیکی وارد منطقه شدند و حقیقتا انسجام و مدیریت بسیار خوبی از خود نشان دادند. همکارانمان در مدیریت شهری واقعا این جا موثر بوده اند، به معنای واقعی هم کاری نموده اند و از دل وجان مایه گذاشته اند.

غراوی بیان کرد: وقتی وزیر محترم کشور به منطقه تشریف آوردند، به ایشان هم عرض کردم شهرداری تهران جزو معدود ارگان هایی بوده است که همان ابتدا با سرعت واکنش نشان داد و ما نیز بسیار قدردانشان هستیم. علاوه بر ماشین آلات، امکانات لجستیکی و نیروی متخصص -به خصوص در موضوع جمع آوری آب های سطحی و پمپاژ آب از سطح معابر- به وسیله فروشگاه شهروند تیز مواد غذایی و بهداشتی نیز به منطقه ارسال کردند که به مردم عزیز سیل دیده تحویل شد و از همان موقع در دو شهرستان گمیشان و آق قلا منشأ اثر بودند.

سرپرست استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: خداوند تمام زحمات دوستانمان در شهرداری تهران را در نظر دارد و اجر و قربشان نزد پروردگار محاسبه خواهد شد؛ ما هم کوشش های شما عزیزان را فراموش نمی کنیم؛ می دانیم زحمت کشیدید؛ می دانیم در تعطیلات عید خانواده های خود را تنها گذاشتید و به این جا آمدید تا به هموطنان خود یاری برسانید. مراتب تشکرم از عزیزان شهرداری تهران را هم به وزیر محترم کشور اعلام کردم، و هم به معاون اول محترم رئیس جمهور.

غراوی اضافه کرد: این صحنه های فداکاری، همکاری و دلسوزی بی سابقه است. همه دیدند که بچه های شهرداری چقدر فداکارانه زحمت می کشند. همین الان هم در جلسه ای که داشتیم، دوستان شهرداری تهران اعلام کردند تا هر وقت احتیاج باشد این جا خواهند ماند. فکر می کنم همین استعداد حال حاضر از طرف شهرداری تهران برای یاری رسانی فعلا کافی است.

او در پاسخ به این پرسش شهرنوشت که آینده نزدیک شهرستان های آسیب دیده از سیل چگونه خواهد بود، گفت: از یک طرف، بهتر شدن شرایط جوی و از طرف دیگر، کوشش های عوامل اجرایی منجر به این شده است که در مجموع شرایط رو به بهبودی بگذارد. امیدواریم در 3-2 روز آینده شاهد فروکش آب در شهر آق قلا نیز باشیم، چرا که این اتفاق در شهرستان گمیشان افتاده و آب دیگر دارد در آخرین محلات این شهرستان فروکش می نماید؛ در گمیشان دیگر وارد مرحله پاکسازی شده ایم و داریم منازل را از گل ولای پاک می کنیم؛ در آق قلا هنوز چند محله شمال و شمال شرق درگیر آب گرفتگی است که با همت تمام دوستان کوشش می کنیم تا هر چه زودتر منازل از آب تخلیه شوند که شهروندان هر چه زودتر به خانه های خود برگردند.

او ادامه داد: نزدیک به 70 خانواده خارج از شهر آق قلا در محل اسکان موقت مستقر شده بودند که امروز تصمیم گرفتیم یاری کنیم به شهر برگردند؛ طی چند روز اخیر تمام کوشش ما بر این بود که تمام خانواده های اسکان داده شده در خارج از شهر به داخل شهر برگردند تا زندگی به شهر آق قلا بازگردد؛ تنها همین تعداد خانواده باقی مانده بود؛ این تعداد باقی مانده نیز امروز توسط همکارانمان امروز به یک محل اسکان در داخل شهر آق قلا منتقل شدند تا خودشان در عملیات پاکسازی منزل و حیاطشان حضور داشته و خیالشان آسوده باشد. خوشبختانه دیگر هیچ اسکان موقتی در خارج از آق قلا نداریم.

سرپرست استانداری گلستان در خاتمه گفت: با کوشش همه خدمت گزاران شرایط دارد به سمتی می رود که ان شاءالله این سختی ها و مرارت ها به زودی به خاتمه خواهد رسید.

لازم به ذکر است اولین کاروان امدادی عملیاتی شهرداری تهران در تاریخ دوم فروردین سال جاری به دستور شهردار تهران به مناطق سیل زده استان گلستان اعزام شد

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18570

به "استانداری گلستان: شهرداری تهران اولین جایی بود که به سیل گلستان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداری گلستان: شهرداری تهران اولین جایی بود که به سیل گلستان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید