ارزش بازار اپل از 1.5 تریلیون دلار گذشت

به گزارش مجله سرگرمی، اپل بالاخره نامش را به عنوان نخستین شرکت آمریکایی با ارزش بازار 1.5 تریلیون دلار به ثبت رساند چرا که با وجود فاصله دریافت سرمایه گذاران از دیگر بخش های مالی، ارزش سهام این شرکت طی دو روز گذشته افزایشی قابل توجه پیدا کرد.

ارزش بازار اپل از 1.5 تریلیون دلار گذشت

طبق گزارشی که بلومبرگ در این باره منتشر نموده پیش بینی عرضه آیفون های 5G در پاییز سال جاری، فروش پیروز اپ استور و علاقمندی کاربران به ارائه مک بوک های مبتنی بر معماری ARM از جمله دلایل خوشبینی سرمایه گذاران نسبت به پیروزیت اپل است.طی دو روز گذشته سهام اپل درست عکس باقی بخش های بازار حرکت کرد و در حالی که نشان های ترس از شیوع مجدد کووید 19 در رفتار سرمایه گذاران مشهود بود و خبرهای بدی در خصوص گزارش صندوق ذخیره دولت مرکزی آمریکا به گوش می رسید ارزش بازار اپل رشد مثبتی را تجربه کرد.

ارزش بازار به معنای تعداد کل سهام یک شرکت ضربدر ارزش فعلی هر سهم آن در داد و ستدها است و در واقع بهترین معیار اندازه گیری برای ارزش واقعی یک شرکت به شمار می رود.

برخلاف گزارش های ناامید کننده در دو سال اخیر (یکی پیش بینی افت فروش آیفون و دیگری شیوع کرونا ویروس در چین و تعطیلی کارخانجات فراوریی آیفون) ارزش سهام اپل افزایشی چشمگیر را تجربه نموده است.

گفتنی است که اپل کمپینی تهاجمی را برای خرید بخشی از سهام خود شروع نموده تا اندوخته های نقدی اش را پایین بیاورد چراکه بسیاری از سرمایه گذاران و سهامداران این شرکت نسبت به افزایش سرمایه نقدی اپل ابراز نگرانی نموده اند.

در سال 2018 و 2019 وابستگی بیش از اندازه درآمدهای اپل به فروش آیفون این شرکت را ترغیب کرد که سرویس های بیشتری را راه اندازی کند و با حضور در پلتفرم های فراوری محتوا (خبر و فیلم و سریال) بخشی از کاهش فروش آیفون را جبران نماید. البته این تصمیمات نیز به جا بودند و باعث خوشحالی و خشنودی سرمایه گذاران اپل شدند.

پیروزیت های اپل در سرویس های مختلف و همچنین حضورش در حوزه فیلم و سریال و خبر همراه شده با پیش بینی بعضی کارشناسان مبنی بر مهاجرت این شرکت از چیپست های اینتل به ARM. همچنین طبق بعضی شایعات اپل سال جاری از آیفون های پشتیبانی کننده از 5G نیز رونمایی خواهد نمود که همه اینها رشد ارزش بازار این شرکت کالیفرنیایی را به دنبال داشتند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 94948

به "ارزش بازار اپل از 1.5 تریلیون دلار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش بازار اپل از 1.5 تریلیون دلار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید