ادعای توافق درباره آزادسازی 1 میلیارد دلار پول ایران صحت دارد؟، راب اقتصادی: رسیدن به توافق قبل از انتخابات ایران ضرورتی ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- عباس عراقچی در گفت و گو با شبکه پرش تی وی گفت:دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود.

ادعای توافق درباره آزادسازی 1 میلیارد دلار پول ایران صحت دارد؟، راب اقتصادی: رسیدن به توافق قبل از انتخابات ایران ضرورتی ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، عراقچی به پرس تی وی گفت: مذاکره نمایندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز آدینه در مورد برجام داشته باشند

عراقچی ادامه داد: گفت وگوهای کارشناسی در وین در مورد برطرف تحریم ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت.

عراقچی دستیابی به هر گونه توافق در مورد آزادسازی یک میلیارد دلار از پول ایران در ازای توقف غنی سازی 20 درصد را رد کرد.

دور نخست نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام که در گراند هتل شهر وین در حال برگزاری است، با توافق برای ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسی سرانجام یافت. دور نخست این نشست به مدت یک ساعت به طول انجامید.

براساس توافق انجام شده، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه برطرف تحریم و هسته ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در مورد جنبه های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

در نشست امروز وین چه گذشت؟

انریکه مورا هماهنگ نماینده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک در توییتی خلاصه ای از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین ارائه داد و آن را سازنده توصیف کرد.

انریکه مورا، هماهنگ نماینده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک در توییتی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را سازنده خواند و توضیحاتی را ارائه داد.

مورا در این خصوص نوشت: نشست کمیسیون مشترک سازنده بود. اتحاد و همت برای یک فرایند دیپلماتیک مشترک با دو گروه کارشناسی درباره اجرای (تعهدات) هسته ای و لغو تحریم ها وجود دارد.

وی اضافه نمود: به عنوان هماهنگ نماینده من تماس های جداگانه در وین را با همه طرف های مربوطه از جمله آمریکا تشدید خواهم کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین هم نتیجه نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام را موفقیت آمیز خواند.

اولیانوف در توئیتی نوشت: دو گروه در سطح کارشناسی پیرامون برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای موظف شدند تا گام های لازم از سوی تهران و واشنگتن را در مورد اجرای کامل برجام شناسایی نمایند.

وی اضافه نمود کار رایزنی بین گروه های تخصصی شروع شده است.

برطرف تحریم های آمریکا اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین حضور دارد، در دور اول مذاکرات تأکید کرد که برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام است.

سید عباس عراقچی رئیس هیئت اعزامی کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تأکید کرد که برطرف تحریم های آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض برطرف تحریم ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف کند و به اجرای کامل برجام برگردد.

راب اقتصادی: رسیدن به توافق قبل از انتخابات ایران ضرورتی ندارد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته کشورش بعد از بازگشت به برجام دنبال توافق طولانی تر با ایران خواهد بود.

رابرت اقتصادی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفته واشنگتن بعد از بازگشت به برجام دنبال توافق طولانی تر با ایران خواهد بود.

اقتصادی در مصاحبه با پایگاه ان . پی .آر در پاسخ به اینکه دولت آمریکا در صورت بازگشت به برجام در توافق بعدی دنبال چه خواهد بود گفت: چیزی که دنبال آن خواهیم بود، اول از همه، توافقی طولانی تر خواهد بود.

او در ادامه گفت: با آنکه این توافق برای مدتی پابرجا است و بعضی از مفاد آن هم تا ابد ادامه دارند اما بهتر است در اینجا هم مثل همه توافق های کنترل تسلیحاتی ببینیم آیا می توان به توافقی متعاقب برای طولانی تر کردن چارچوب های زمانی رسید یا خیر.

این مقام آمریکایی در ادامه به تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران پرداخت و آن را مایه نگرانی برای آمریکا توصیف کرد.

رابرت اقتصادی گفت: همان طور که می دانید ما نگرانی هایی درباره برنامه موشک های بالیستیک ایران داریم. ما نگرانی هایی درباره فعالیت های آنها در منطقه داریم. می خواهیم درباره همه این موارد گفت وگو کنیم.

وی افزود: اما اگر ما بتوانیم مسئله هسته ای را کنار بگذاریم و از اینکه ایران چه اقدام جدیدی را اعلان خواهد نمود نگرانی نداشته باشیم در شرایط بهتری قرار خواهیم داشت.

رابرت اقتصادی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که رسیدن به توافق با ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن را ضروری نمی داند.

اقتصادی در پاسخ به این سئوال که آیا از نظر او ضروری است قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران بر سر برجام توافق حاصل گردد گفت: ضرورتی ندارد.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت: ما با هر کسی که در قدرت باشد مذاکره خواهیم کرد. اگر بتوانیم قبل از انتخابات به تفاهم برسیم، خوب است. اگر هم نتوانیم، با هر کسی که سر کار باشد، این راستا را ادامه می دهیم.

رابرت اقتصادی توضیح داد: نمی توانیم واقعیت انتخابات را نادیده بگیریم ولی نمی توانیم اجازه دهیم این موضوع سرعت کارمان را به ما دیکته کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138768

به "ادعای توافق درباره آزادسازی 1 میلیارد دلار پول ایران صحت دارد؟، راب اقتصادی: رسیدن به توافق قبل از انتخابات ایران ضرورتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای توافق درباره آزادسازی 1 میلیارد دلار پول ایران صحت دارد؟، راب اقتصادی: رسیدن به توافق قبل از انتخابات ایران ضرورتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید