ادامه کاهش فراوری اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران ، نفت گران شد

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت نفت روز سه شنبه تحت تأثیر کاهش فراوری اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، افزایش پیدا کرد.

ادامه کاهش فراوری اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران ، نفت گران شد

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 37 سنت یا 0.7 درصد افزایش، به 5278 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، با 50 سنت یا 0.8 درصد افزایش، به 62.01 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با 1.7 درصد کاهش بسته شده بود.

به گفته معامله گران، ادامه تعطیلی قسمت هایی از خط لوله کی استون که نفت کانادا را به آمریکا منتقل می نماید نیز به تقویت بهای وست تگزاس اینترمدیت یاری نموده است.

تحلیلگران می گویند با کاهش داوطلبانه فراوری از سوی اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، بازارها کمبود عرضه پیدا نموده اند اما بعضی از ریسک های بخش عرضه به حد کافی مورد توجه قرار نگرفته اند.

بانک جی پی مورگان آمریکا در یادداشتی هفتگی نوشت: ما معتقدیم که نفت روی ریسک های عرضه حساب ننموده است زیرا بازارها اخیراً به مذاکرات تجاری آمریکا و چین متمرکز شده و ریسک های مربوط به از دست رفتن نفت ونزوئلا را نادیده گرفته اند. اگر مذاکرات تجاری به حل اختلافات دو کشور منتهی گردد، نتیجه مثبتی خواهد شد و توجهات را از نگرانی های کلان که روی رشد تقاضا برای نفت تأثیر منفی می گذارد به کمبود عرضه و ریسک های ژئوپلیتیکی معطوف خواهد نمود.

بانک امریکا مریل لینچ اعلام نموده با مدیریت عرضه از سوی اوپک و منازعات سیاسی در خاورمیانه و افزایش عرضه غیر اوپک، سهم بازار جهانی اوپک از 31.9 میلیون بشکه در روز در سال 2018 به 29 میلیون بشکه در روز در سال 2024 کاهش پیدا خواهد نمود.

رشد عرضه آمریکا و کندی مالی، ممکن است سال جاری پیشروی بازارهای نفت را محدود کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: نگرانی ها نسبت به مازاد عرضه که ناشی از رشد عرضه آمریکا است، با نزدیک شدن به ماه های گرم تر همچنان موضوع اصلی مورد توجه بازارهای نفت خواهد ماند.

طبق یادداشت مورگان استنلی، افزایش فراوری نفت آمریکا که عمدتاً از نوع سبک است و سال گذشته به رکورد 11.9 میلیون بشکه در روز صعود کرد، به فراوری مازاد بر احتیاج بنزین منجر شده است.

حاشیه سود بنزین از اواسط سال 2018 سقوط نموده و در آسیا و اروپا در بحبوحه رشد ضعیف تقاضا و رشد عرضه، منفی شده است. حاشیه سود ضعیف پالایش و آمار مالی نه چندان مطلوب به معنای آن است که قیمت نفت فضای محدودی برای افزایش خواهد داشت و سقف قیمت نفت برنت 65 دلار در هر بشکه در نیمه دوم سال 2019 خواهد بود.

بانک امریکا مریل لینچ نیز با هشدار نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت برنت را 70 دلار و وست تگزاس اینترمدیت را 59 دلار در هر بشکه در سال 2019 و به ترتیب 65 دلار و 60 دلار در سال 2020 پیش بینی کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58657

به "ادامه کاهش فراوری اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران ، نفت گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کاهش فراوری اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران ، نفت گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید