ادامه بلاتکلیفی لیگ برتر انگلیس با بی توجهی دولت به از سرگیری ورزش

به گزارش مجله سرگرمی، امید مسئولان و باشگاه های لیگ برتر فوتبال انگلیس برای از سرگرفته شدن مسابقاتی که به خاطر شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده است، کمرنگ تر شد.

ادامه بلاتکلیفی لیگ برتر انگلیس با بی توجهی دولت به از سرگیری ورزش

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، در پی اظهارات شب گذشته (یکشنبه) بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که امیدهای اهالی فوتبال این کشور درباره همسو بودن دولت با پروژه شروع مجدد مسابقات ورزشی را کاهش داد، یک هفته پر از ابهام و بلاتکلیفی دیگر هم در انتظار فوتبال جزیره خواهد بود.

یک هفته پیش انتظار می رفت که دولت به از سرگرفتن مسابقات چراغ سبز نشان بدهد و دلیلش هم بازخوردهای مثبتی بود که از سوی برخی از سیاستمداران کشور نسبت به بازگشت مسابقات ورزشی اجرا شده بود. اما در حالی که سازمان لیگ فوتبال انگلیس امروز (دوشنبه) خودش را برای یک جلسه اضطراری دیگر آماده می کند، به نظر می رسد که مواضع دولت انگلیس هنوز به گونه ای است که اصراری برای شروع مجدد رویداد های ورزشی ندارد.

بوریس جانسون شب گذشته (یکشنبه) در اظهاراتش هیچ اشاره ای به ورزش حرفه ای یا از سرگیری آن نکرد. این در حالی بود که دو هفته پیش اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلیس اعلام کرده بود که لیگ برتر باید در سریع ترین زمان ممکن دنبال شود و در واقع به خاطر اظهارات او بود که امید اهالی فوتبال به شروع مجدد مسابقات افزایش پیدا کرد.

سازمان لیگ فوتبال انگلیس همواره تأکید کرده که در مورد شروع دوباره مسابقات، تحت فرمان دولت خواهد بود و این طور که مشخص است، دستور العمل دولت در مورد بازگشت ورزش حرفه ای که قرار بود توسط یک کارگروه به مدیریت سالی ماندی، رئیس ورزش بریتانیا تنظیم شود، هنوز به مرحله نگارش نرسیده است.

قرار بود روز جمعه هفته گذشته یک جلسه مجازی با حضور کنندگان باشگاه ها برگزار شود، یعنی یک روز پس از آنکه انتظار می رفت دولت محدودیت های مربوط به قرنطینه را بازبینی کند. زمانی که بوریس جانسون گفت روز یکشنبه صحبت خواهد کرد، جلسه مجازی باشگاه ها هم به امروز موکول شد. اکنون این جلسه قرار است بدون هیچ نکته جدیدی در مورد ورزش برگزار شود، چون در دستورالعمل کلی که جانسون ارائه کرد عنوان شده بود که مردم اگر می توانند در خانه کارهای شان را انجام دهند و اگر هم نمی توانند به محل کارشان بروند. تنها اشاره او به دنیای ورزش هم این بود که گفت ترجیح بر این است که مردم اگر قرار است خارج از خانه های شان فعالیت ورزشی داشته باشند، باید با اعضای خانواده خودشان باشد.

اگرچه جانسون اشاره ای به ورزش نداشت، اما مدت کوتاهی بعد از سخنرانی او، داودن وزیر فرهنگ انگلیس در توئیتی نوشت: در شرایط محیطی که کمترین خطر وجود دارد، ما در آینده ای نزدیک می توانیم اجازه دهیم برخی فعالیت های ورزشی مانند گلف، بسکتبال، تنیس، ماهیگیری و ورزش های فردی، خانگی از سر گرفته شوند.

حالا قرار است که باشگاه های لیگ برتر امروز در یک جلسه با یکدیگر درباره مسائل متعددی که دارند رایزنی کنند تا راهی برای انجام 92 بازی باقیمانده تا پایان فصل کنونی پیدا شود. این در حالی است که هنوز هیچ پروتکل پزشکی برای شروع مجدد مسابقات وجود ندارد، اما انتظار می رود که به زودی پیش نویس این پروتکل به دست آنها برسد.

به نظر می رسد یکی از دلایل تأخیر در ارائه این پروتکل ریزبین تر شدن مسئولان در مورد جزئیات این پروتکل پس از اعلام ابتلای سومین عضو از تیم فوتبال برایتون به ویروس کرونا بود. اگر این پروتکل تأیید و در نهایت به باشگاه ها ابلاغ شود، احتمالاً یک هفته دیگر در معرض رأی گیری قرار داده خواهد شد و این در حالی است که زمان موردنظر انگلیسی ها برای اجرایی کردن پروژه شروع مجدد با از سرگرفتن تمرینات گروهی 18 می (دقیقاً یک هفته دیگر) است.

euroro.ir: تور اروپا ارزان قیمت، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور اسپانیا

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89989

به "ادامه بلاتکلیفی لیگ برتر انگلیس با بی توجهی دولت به از سرگیری ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بلاتکلیفی لیگ برتر انگلیس با بی توجهی دولت به از سرگیری ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید