اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از زلزله کرمانشاه

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار کرمانشاه خواهان در نظر دریافت ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده استان در زلزله شد.

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست مشترک ستاد بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امشب، یکشنبه (11 آذر) با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس برگزار گردید، با قدردانی از یاری دولت و مجلس به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: زلزله سال گذشته 1241 میلیارد تومان و زلزله 6.4 ریشتری اخیر 268 میلیارد تومان به زیرساخت های استان خسارت زد که تاکنون از خسارت 1241 میلیارد تومانی زلزله سال گذشته به زیرساخت ها 700 میلیارد تومان آن ابلاغ شده و 48 درصد این رقم تخصیص داده شده است.

وی با بیان این که در این زلزله طرح های هادی روستایی از بین رفت و معابر شهری نیز آسیب جدی دید، گفت: تقاضای لحاظ ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی این زیرساخت ها را داریم.

وی همچنین پیشنهاد داد، 100 هزار تن قیر رایگان برای بازسازی راه های روستایی و معابر شهری آسیب دیده به استان تخصیص یابد.

بازوند به روند بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده نیز اشاره نمود و گفت: طبق برنامه باید تا خاتمه سه ماهه اول سال آینده، بازسازی واحدهای روستایی به اتمام برسد که کوشش می کنیم این کار زودتر و تا خاتمه سال جاری به نتیجه برسد. بازسازی واحدهای شهری هم سال آینده به اتمام می رسد.

وی به گرانی مصالح ساختمانی هم اشاره نمود و گفت: اگرچه با کوشش بنیاد مسکن اجازه ندادیم این مسئله خیلی روی روند بازسازی تاثیر منفی بگذارد، اما بی تاثیر هم نبوده است. در این خصوص تقاضا داریم مساعدتی گردد که 30 هزار تن آهن با قیمت قبلی برای بازسازی مناطق زلزله زده تامین گردد.

وی گفت: در بازدید اخیر معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد دادیم برای عبور از شوک گرانی مصالح، مبلغ سه تا پنج میلیون تومان یاری بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد که امیدواریم در دولت تصویب گردد.

استاندار کرمانشاه همچنین به زلزله 6.4 ریشتری اخیر استان(4 آذر) نیز اشاره نمود و گفت: برآورد ما این است در این زلزله که خوشبختانه تلفات جانی نداشت، حدود 600 واحد تخریبی و 3500 واحد تعمیری داشته باشیم که امیدواریم زودتر مصوبه ای برای جبران خسارات این زلزله به تصویب برسد.

وی در ادامه با بیان این که از سال گذشته تاکنون 6038 پس لرزه در استان داشته ایم که 720 مورد آن برای مردم قابل احساس بوده، گفت: این امر شوک سنگینی به مردم وارد نموده و انتظار داریم وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای بازتوانی روحی و روانی مردم منطقه کارهایی انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنانش به سامانه گرمسیری اشاره نمود و گفت: تاکنون حدود هشت هزار میلیارد تومان در این طرح عظیم هزینه شده و تکمیل آن به 2700 میلیارد تومان اعتبار دیگر احتیاج دارد که انتظار داریم به این طرح توجه ویژه گردد.

استاندار کرمانشاه وضعیت زیرساخت های بازارچه های مرزی استان را نامطلوب دانست و گفت: این بازارچه ها در شرایط تحریم می توانند بسیار به اقتصاد کشور یاری نمایند که درخواست داریم وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسبی برای توسعه زیرساخت های بازاراچه های استان در نظر بگیرند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7470

به "اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از زلزله کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از زلزله کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید