احسان حدادی: هزینه ای که برای من می گردد به جیبم نمی رود

به گزارش مجله سرگرمی، احسان حدادی ملی پوش دوومیدانی گفت: هزینه ای که برای من می گردد قرار نیست به جیب من برود، بلکه هزینه تمرین کردن من می گردد.

احسان حدادی: هزینه ای که برای من می گردد به جیبم نمی رود

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، احسان حدادی ملی پوش پرتاب دیسک ایران در مسابقات دنیای دوومیدانی به عنوان هفتمی دست یافت و همین اتفاق باعث شد تا هجمه های زیادی علیه او به راه بیفتد که در همین خصوص گفت وگویی با حدادی انجام دادیم که در ادامه این گفت وگو را می خوانید :

در ابتدا در خصوص عملکردت در مسابقات دنیای صحبت کن.

خیلی راضیم که توانستم پس از هفت، هشت سال دوباره به فینال رقابت های دنیای صعود کنم، هر چند که انتظار بیشتری داشتم تا در روز مسابقه ام پرتاب های بهتری داشته باشم. در دو، سه ماه گذشته از لحاظ تکنیکی با مشکل روبرو شدم و همین عاملی شد تا خوب پرتاب نکنم. بعضی دوستان عنوان می کردند حدود پنج متر با دیگر رقبا فاصله داشتم اما معین شد که تنها یک و نیم متر با طلای مسابقات دنیای فاصله داشتم. اگر از لحاظ تکنیکی برایم مشکل ایجاد نمی شد، توانایی کسب مدال را داشتم. خدا را شکر سال خیلی خوبی را سپری کردم .

نسبت به عملکردت در فینال دایموند لیگ چقدر در مسابقات دنیای پیشرفت داشتی؟

بدنم نسبت به فینال دایموند لیگ در شرایط بهتری قرار داشت و خیلی آماده تر بودم، اما هر چقدر زور زدم، نشد، در حالی که پس از مرحله مقدماتی باید فینال انجام می شد، این اتفاق رخ نداد و دو روز بعد فینال انجام شد. در چند سال اخیر نخستین باری بود که چنین شرایطی را تجربه می کردم. همین که توانستم جزو برترین های دنیا قرار بگیرم، از خودم راضی هستم. از مسئولان فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک تشکر می کنم که خیلی خوب از من حمایت کردند. اتفاق عجیبی نیست که نتوانم در توکیو مدال بگیرم اما این توانایی در من وجود دارد تا در المپیک توکیو برای کسب مدال طلا بجنگم.

در خصوص برنامه هایت تا المپیک شرح بده.

تصمیم دارم ظرف یک یا دو روز آینده برنامه هایم را به سرپرست فدراسیون دوومیدانی ارائه بدهم تا طبق آن برنامه هایم را تا المپیک پیش ببرم. تازه همه چیز برای من شروع شده است چرا که هدف من موفقیت در المپیک است. از دو سال پیش برنامه ریزی هایمان را با مربی ام شروع نموده ایم تا بتوانیم در توکیو بهترین نتیجه را بگیریم. حضور در مسابقات دنیای یاری کرد تا شناخت خوبی از حریفانم برای مسابقات المپیک پیدا کنم. اگر تا پیش از مسابقات دنیای یک ساعت کمتر تمرین می کردم، می خواهم در این مدتی که تا شروع المپیک زمان باقی مانده بیشتر و بیشتر تمرین و کوشش کنم تا ان شاءالله بتوانم با انگیزه بیشتری در المپیک شرکت کنم و یک نتیجه خوبی را کسب کنم .

در خصوص صحبت های بعضی منتقدان در خصوص عملکردت در مسابقات دنیای چه نظری داری؟

دوومیدانی رشته ای است که هر ورزشکاری توانمندی بیشتری داشته باشد، نتیجه بهتری خواهد گرفت. رکوردهایی که توسط من کسب می گردد، باعث خواهد شد تا افراد دیگر نتوانند علیه من صحبت نمایند .

خیلی ها معتقدند در این مدت پول زیادی برای شما هزینه شد و با این شرایط توقع زیادی از شما می رفت تا مدال کسب کنی.

در رشته دوومیدانی تا پیش از من هیچ ورزشکاری نتوانسته بود مدال مسابقات دنیای و المپیک را کسب کند و تاکنون هم این اتفاق رخ نداده است و خیلی بعید به نظر می رسد تا سالیان آینده ورزشکاری از ایران توان مدال آوری در چنین مسابقاتی را داشته باشد. همین که من پرچم ایران را در مسابقات بین المللی به اهتزاز در می آورم اتفاق بزرگی است. مسئولان بهتر می توانند راجع به عملکردم در مسابقات دنیای اظهارنظر نمایند. تازه در اول راه موفقیت بیشتر قرار دارم و راضیم در 34 سالگی ورودی المپیک را کسب نموده ام. همین که به صورت مداوم از من دعوت می گردد تا در مسابقات دایموند لیگ حاضر شوم، نشان از توانایی بالای من دارد. دوومیدانی اکنون خالی از ورزشکار است. گودزیوس دو سال پیش قهرمان دنیا شد اما در اینجا رتبه ای بهتر از دوازدهم کسب نکرد، حتی خیلی دیگر از ورزشکاران بودند که با کلکسیونی از افتخارات نتوانستند به فینال صعود نمایند. قرار نیست وقتی برای ورزشکاری هزینه گردد، نتیجه خوبی را کسب کند. ضمن اینکه این هزینه ای که برای من صورت می گیرد قرار نیست به جیب من برود، بلکه هزینه تمرین کردن من می گردد. زیبایی های ورزش در این است یک ورزشکار در یک مسابقه مدال کسب کند و در یک مسابقه شکست بخورد. خیلی ها هستند که دوست ندارند ورزشکاران نتیجه بگیرند تا ورزشکاران را تخریب نمایند که به نظرم اتفاق قشنگی نیست. تصمیمی برای خداحافظی از دوومیدانی ندارم، اگر روزی بخواهم از ورزش بروم، ترجیح می دهم تنها در سطح مسابقات آسیایی شرکت کنم تا بتوانم برای کشورم همچنان افتخارآفرینی کنم. اتفاق بدی در دوحه از لحاظ نتیجه برای من رخ نداد و همین که به فینال راه یافتم اتفاقی خوب و یک حرکت رو به جلو برایم محسوب می گردد .

قول کسب مدال در توکیو را می دهی؟

تمام کوشششم را می کنم تا بهترین نتیجه را در المپیک بگیرم. برای مدال طلا تمرین می کنم چون هیچ مدالی غیر از این مدال من را راضی نخواهد کرد .

نتایج تیم ایران را در مسابقات دنیای چطور دیدی؟

سطح دوومیدانی ما در مسابقات دنیای همین است و نباید توقع داشت حسن تفتیان در ماده 100 متر یا مهدی پیردنیا که نخستین حضور خود را در مسابقات دنیای تجربه می کرد به فینال صعود نمایند. خیلی ها از من توقع دارند تا مدال بگیرم که واقعا شدنی نیست و فکر کردن به چنین موضوعی اصلا کار درستی نیست. مگر ما تا ده سال پیش در دوومیدانی قهرمان دنیا داشتیم که اکنون بعضی ها انتظار توقع کسب مدال طلا از ورزشکاران دارند؟ تا ده سال پیش در آسیا مدالی نمی گرفتیم و همین که در مسابقات قهرمانی آسیا چند مدال کسب می کنیم باید راضی باشیم! باید شرایطی فراهم گردد تا ضمن هزینه کردن بیشتر، ورزشکاران نیز به سمت این رشته گرایش پیدا نمایند. خیلی از ورزشکاران ما هستند، تمایل چندانی ندارند تا به عنوان قهرمانی دست یابند. اگر هر کسی مدال المپیک می خواهد باید ریاضت و سختی بکشد. خود من هشت ماه دور از خانواده بودم و در گرما و سرما در کشورهای مختلف تمرین کردم تا برای مسابقات دنیای و دایموند لیگ به مرز آمادگی برسم. خیلی ها عنوان می نمایند حدادی برای تفریح به آمریکا سفر می نماید و جواب من به آنها این است اگر من در آمریکا استراحت می کردم پس چطور توانستم به فینال مسابقات دنیای صعود کنم؟

منبع:میزان

،

بازگشت به صفحه رسانهها

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48591

به "احسان حدادی: هزینه ای که برای من می گردد به جیبم نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احسان حدادی: هزینه ای که برای من می گردد به جیبم نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید