اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به ایران پایبند است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران میگوئل کانتیه کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کنفرانس آینده اعضای متعاهد توافق نامه پاریس که ماه دسامبر در لهستان برگزار می گردد، قوانین و مقررات مرتبط با اجرای این توافق نامه تدوین و تصویب می گردد.

اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به ایران پایبند است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

کانتیه ضمن تاکید بر اهمیت تأمین منابع اقتصادی برای اجرایی شدن تعهدات کشورهای عضو توافق نامه، همچنین قوانین و مقررات مرتبط با اجرایی شدن توافق پاریس، توضیح داد: خروج آمریکا از توافق پاریس پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده آمریکا و استنکاف این کشور از پرداخت سهم 2 میلیارد دلاری برای اجرایی شدن تعهدات کشورهای عضو توافق نامه، منجر به ایجاد دشواری هایی در راستا اجرای آن شده که کشورهای اروپا در کوشش هستند تا این مسائل را رفع نمایند.

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا ادامه داد: پیش از روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده آمریکا، 15 وزارتخانه این کشور در موضوع تغییرات اقلیم همکاری داشتند و نقش موثری در پیشبرد اهداف کنوانسیون ایفا می کردند که با انحلال تمامی این ساختارها توسط دولت جدید آمریکا، انجام تعهدات توافق نامه به ویژه در زمینه اقتصادی با چالشی جدی رو به رو شده است.

این مقام مسئول گفت: البته اتحادیه اروپا به تعهدات اقتصادی و سهم خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاملا متعهد است و کوشش می نماید با همکاری کشورهای چین و کانادا و البته دعوت از ج. ا.ایران برای اجلاس وزراء در مورد مسائل مهم و اصلی همچون نحوه تامین منابع اقتصادی برای اجرای تعهدات کشورهای عضو توافق پاریس پس از خروج آمریکا از آن، تصمیم و اقدامی موثر داشته باشد.

کانتیه گفت: اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به جمهوری اسلامی ایران پایبند است.

میگوئل کانتیه سابقه عضویت در مجلس اروپا و وزارت کشاورزی و غذا، همچنین وزارت محیط زیست اسپانیا را نیز در کارنامه خود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50686

به "اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به ایران پایبند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به ایران پایبند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید