ابهام در پیگیری لیگ برتر بسکتبال، تاخیر دوباره یا لغو کلی مسابقات؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که همزمان با ستاد ملی مقابله با این ویروس در کشور تشکیل و شروع به کار کرد، بعد از یکی از دستورالعمل های اولیه خود مبنی بر لغو تمام رویدادهای ورزشی و فعایت ها اماکن ورزشی تا انتها اسفندماه، هفته گذشته در دستورالعمل جدید خبر از ادامه تعطیلی رقابت های ورزشی تا انتها فروردین ماه 99 داد.

ابهام در پیگیری لیگ برتر بسکتبال، تاخیر دوباره یا لغو کلی مسابقات؟

این در حالی است که در بعضی رشته ها، مسئولان تصمیم گیرنده در راستای لغو یکباره رقابت های خود در ماه جاری، برای پیگیری آنها در هفته های ابتدایی سال آینده برنامه ریزی نموده اند. از جمله این رشته ها بسکتبال است که رقابت های لیگ برتر آن در مرحله پلی آف نیمه کاره ماند.

قرار بود مرحله پلی آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از 15 اسفندماه با حضور 8 تیم شروع گردد اما کمیته مسابقات فدراسیون به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزاری این مرحله از رقابت ها را تا 25 فروردین ماه به تأخیر انداخت.

این در حالی است که با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش مبنی بر تعطیلی مسابقات ورزشی تا سرانجام فروردین ماه، برگزاری پلی آف لیگ بسکتبال در این تاریخ هم امکان پذیر نیست. با این اوصاف معین نیست که در نهایت لیگ باشگاهی بسکتبال چه سرنوشتی خواهد داشت؛ به طور کلی تعطیل می گردد یا در زمان دیگری پیگیری خواهد شد؟

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه کمیته مسابقات این فدراسیون در هر شرایطی بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا عمل خواهد نمود، گفت: فعلاً مبنای ما برگزاری پلی آف لیگ برتر از 25 فروردین ماه است با این حال تبعیت از تصمیماتی که در راستای مقابله با کرونا در سطح ملی و ورزش اتخاذ می گردد، اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: باید ببینیم سِیر ویروس کرونا تا آن موقع چگونه خواهد شد. چه بسا اگر این بیماری سیر نزولی پیدا کند شرایط برای مسابقات مهیا می گردد و این اجازه را پیدا می کنیم که در تاریخ مصوب رقابت های پلی آف را شروع کنیم. به همین دلیل فعلاً در خصوص تصمیم اتخاذ شده و زمان مقرر هیچ تجدید نظری صورت نگرفته است. منتظر هستیم تا بر اساس شرایطی که با آن روبرو می شویم، برنامه ها را پیش ببریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: شاید هم به خاطر دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، پلی آف لیگ برتر را با 5 روز تأخیر و از اول اردیبهشت ماه شروع کنیم. در کل با این شرایط نمی توان در خصوص چگونگی پیگیری لیگ برتر قاطعانه تصمیمی گرفت و حرفی زد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: فعلاً شرایط به گونه ای است که حتی فدراسیون بین المللی رشته های مختلف هم برگزاری رقابت های خود را به تأخیر انداخته اند اما به هر حال ما در خصوص لیگ برتر باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تا قبل از نیمه اول خردادماه پرونده مسابقات را بسته و وارد فاز اجرایی برنامه های تیم ملی برای المپیک شویم. اگرچه فعلاً در خصوص المپیک و برگزاری این بازی ها در همان زمان از پیش معین شده (25 فروردین ماه) هم ابهامات زیادی وجود دارد.

طباطبایی تاکید نمود: کوشش فدراسیون بسکتبال این است پرونده فصل جاری لیگ برتر را با برگزاری دیدارهای نهایی ببندد اما شرایط هم در این زمینه معین کننده است. در خصوص برگزاری مسابقات با چند روز تأخیر نسبت به زمان جدید (25 فروردین ماه) یا در کل مختومه اعلام کردن آن هیچ چیز بعید نیست چون شرایط معین کننده است.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76728

به "ابهام در پیگیری لیگ برتر بسکتبال، تاخیر دوباره یا لغو کلی مسابقات؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در پیگیری لیگ برتر بسکتبال، تاخیر دوباره یا لغو کلی مسابقات؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید