ابهامات نمایندگان در مورد وضعیت اشتغالزایی در لرستان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا ملکشاهی راد شامگاه یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان در سخنانی با انتقاد از عملکرد این شورا در استان، گفت: شورای برنامه ریزی عالی ترین شورای تصمیم گیری در استان است و مردم، نخبگان و نمایندگان مجلس انتظار دارند که تحولی در استان اگر صورت گیرد خروجی این شورا باشد.

ابهامات نمایندگان در مورد وضعیت اشتغالزایی در لرستان

مصوبه شورای برنامه ریزی بعد از 2.5 سال اجرا نشد

وی با بیان اینکه تحلیلی بر مصوبات شورای برنامه ریزی از گذشته تا کنون باید صورت گیرد، گفت: این امر به این دلیل است که 2.5 سال پیش این شورا تصویب کرد که 40 هکتار زمین به شهرستان چگنی الحاق گردد، این در حالیست که هنوز اتفاقی در این رابطه رخ نداده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحلیلی بر مصوبات این شورا وجود ندارد که آیا این مصوبات به پایان می رسند یا نمی رسند؟ اضافه کرد: به اعتقاد من این امر احتیاج جدی است و من به عنوان ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی فکر می کنم برخی از این دوستان نمی دانند که کدامشان صاحب رای هستند، کدامشان صاحب رای نیستند.

آمار بیکاران لرستان چقدر است؟

ملکشاهی راد با بیان اینکه کسانی که صاحب رای هستند باید در این شورا رای بدهند، ادامه داد: چند موضوع باید این شورای برای ما حل نماید، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمار دقیق بیکاران استان چقدر است؟

وی، ادامه داد: ساده ترین روش برآورد بیکار این بوده که بگویم، استان یک میلیون و 780 هزار نفر جمعیت دارد، هر خانواده اگر یک نفر بیکار داشته باشد، این عدد می گردد 200 هزار نفر بیکار، این ساده ترین روش است، ما و شما زیر سوال مردم هستیم، مردم از من سوال دارند، مردم امیدوار هستند که مسائل توسط مسئولان حل می گردد، آقای دبیر محترم، چقدر احتیاج به سرمایه گذاری درلرستان داریم که تغییراتی در استان ایجاد گردد؟

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت توان تامین بودجه های مورد احتیاج شما را ندارد، سال جاری 277 هزار میلیارد هزینه دولت بوده است، 10 درصد اضافه گردد، این عدد در سال آینده حدود 300 هزار میلیارد می گردد، گفت: 368 هزار میلیارد کل بودجه پیش بینی شده است، اینکه چقدر تحقق پیدا کند تعیین نیست، 48 هزار میلیارد اوراق بوده است، هیچ دولتی نمی تواند مسائل و مسائل زیرساختی را حل نماید و باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

ملشکاهی راد با طرح این سئوال که ما در سال گذشته چه میزان سرمایه بخش خصوصی را جذب نموده ایم؟ اضافه کرد: اگر در این شورا هدفگذاری نکنیم، به نتیجه نخواهیم رسید و همیشه مسائل اقتصادی ما تلنبار خواهد شد.

لیست کسانی که اشتغال پیدا نموده اند را اعلام کنید

وی با تاکید بر اینکه در شورای برنامه ریزی هدف ها باید تعیین باشد، توضیح داد: مدیران و نمایندگان استان باید برای جذب بودجه سال آینده آمادگی داشته باشند تا برای استان اثر گذاری داشته باشیم.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: امروز موضوعاتی در اولویت استان بوده که باید به آنها بپردازیم، قدمی برداریم و مردم را امیدوار کنیم، و در این زمینه نقش ما تاثیر گذار است.

ملکشاهی راد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روستاها بدون نظارت هر کسی در جایی ساختمان می سازد، توضیح داد: برای جلوگیری از این امر باید اقدام گردد، روستاها در استان بدقوار در حال رشد هستند، برای برطرف مشکل گازرسانی روستاها بین بنیاد مسکن، شرکت گاز و دهیاری ها هماهنگی ایجاد گردد تا استقرار روستاها نیز مهندسی گردد.

وی خطاب به مدیر کل تعاون، کار و راه اجتماعی لرستان با بیان اینکه آقای رئیس جمهور اعلام کردند که در سال 97 حدود یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی قرار است ایجاد گردد، از این میزان باید 240 هزار مورد در بافت های فرسوده ایجاد شوند که به اعتقاد من محقق نمی گردد چرا که شرایط آن فراهم نیست، گفت: 172 هزار فرصت شغلی باید در حوزه گردشگری ایجاد گردد، به ما بگویید که واقعا از مجموع یک میلیون و 33 هزار نفر چقدر سهم لرستان بود؟ چقدر تحقق پیدا کرد؟ اصلا تحقق پیدا کرد یا نکرد؟ این سوالاتی بوده که ما داریم، نمایندگان استان معتقدیم که اتفاقی در حوزه اشتغال رخ نداده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: لیست کسانی که اشتغال پیدا نموده اند را اعلام کنید، این امر به این دلیل بوده که مردم امیدوار شوند، اعتماد مردم را هر چه بیشتر نسبت به عملکرد مسئولان فراهم کنیم.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6225

به "ابهامات نمایندگان در مورد وضعیت اشتغالزایی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهامات نمایندگان در مورد وضعیت اشتغالزایی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید