ابراز نگرانی ناتو درباره تشدید تنش ها با روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر کل ناتو ضمن انتقاد از دولت بلاروس به دلیل سرکوب اعتراضات در این کشور، درباره تشدید تنش ها با روسیه و فرایند ارتقاء تسلیحات اتمی از طرف این کشور ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی ناتو درباره تشدید تنش ها با روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینز استولنبرگ، دبیر کل ناتو در مصاحبهیی با نشریه بیلد آلمان به مسئله تحولات اخیر در کشور بلاروس پرداخته وگفت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و دولت این کشور باید این اطمینان را بدهند که مردم این کشور هم می توانند آینده این کشور را معین نموده و درباره آن تصمیم گیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه هیچ تصمیمی برای تمرکز نیروهای ائتلاف نظامی ناتو در این منطقه وجود ندارد همچنین گفت: بنابراین دولت بلاروس نمی تواند این را بهانه ای برای سرکوب اعتراضات صلح آمیز قرار دهد. این مسئله ای غیر قابل قبول است.

استولنبرگ در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: این مسئله کاملا واضح است که ما به استقلال و تمامیت ارضی بلاروس احترام می گذاریم. بلاروس یک کشور مستقل و غیر وابسته است و هیچ کس همچنین روسیه نباید در این کشور مداخله کند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در تاریخ نهم آگوست (19 مرداد) برگزار گردید لوکاشنکو اظهار داشت که اکثریت قاطع آرا را به دست آورده است. مخالفان، دولت بلاروس را به تقلب وسیع در رای گیری ها متهم نموده اند. از آن موقع تا کنون اعتراضات گسترده و اعتصابات عمومی در این کشور واقع در شرق اروپا شروع شده است.

الکساندر لوکاشنکو مدت 26 سال است که زمام قدرت در بلاروس را در دست دارد. او از زمان انتخابات جنجالی ریاست جمهوری بلاروس با اعتراض روزانه مخالفان روبرو است که خواهان استعفای وی هستند.

لوکاشنکو گفته است که برای برگزاری یک رفراندوم قانون اساسی آمادگی دارد اما حاضر به تجدید انتخابات ریاست جمهوری نیست.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از سخنانش به مسئله مسمومیت ناوالنی، از مخالفان سرسخت کرملین که برای درمان اخیرا به آلمان منتقل شده است هم گفت:آنچه که ما حالا به آن احتیاج داریم تحقیقات شفاف و باز در این باره است. ما باید بفهمیم که واقعا چه اتفاقی افتاده است.

وی برای این مخالف سرسخت کرملین آرزوی بهبودی کامل نموده و از دولت آلمان برای یاری های سریع در این راستا قدردانی کرد.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: ما در یک شرایط امنیتی سخت زندگی می کنیم. بعد از جنگ سرد هزینه های دفاعی به دلیل کاهش تنش ها کم شد. اما امروز ما مجددا شاهد افزایش تنش ها هستیم.

وی تاکید نمود که روسیه حالا تسلیحات هسته ای جدیدی در اختیار دارد که می تواند ظرف چند دقیقه برلین و سایر پایتخت های ائتلاف نظامی ناتو را به دست آورد.

دبیر کل ناتو همچنین گفت: ما می دانیم که شناسایی این موشک ها به دشواری امکان پذیر است و زمان اخطار هم بسیار کوتاه است و همه این ها ما را نگران می نماید.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107111

به "ابراز نگرانی ناتو درباره تشدید تنش ها با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی ناتو درباره تشدید تنش ها با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید