آیا می دانید پایتخت خرس های قطبی دنیا کجاست؟

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین مکان برای تماشای خرس های قطبی

آیا شما هم از هواداران خرس های قطبی هستید و دوست دارید برای یک بار هم که شده آن ها را از نزدیک ببینید؟ اگر اینطور است خبر خوبی برایتان داریم: لازم نیست برای تماشای خرس های قطبی به نواحی دورافتاده قطبی بروید و خود را به خطر بیندازید. در کشور کانادا شهری به نام چرچیل (Churchill) وجود دارد که به پایتخت خرس قطبی جهان مشهور است. چرا؟ چون ظاهرا این شهر بهترین مکان در جهان برای تماشای خرس قطبی است! در این منطقه گونه های مختلفی از خرس قطبی زندگی می نمایند و می توانید در سفر به کانادا از آن ها بازدید کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آیا می دانید پایتخت خرس های قطبی دنیا کجاست؟

پایتخت خرس های قطبی دنیا

کمتر کسی است که عاشق خرس های قطبی نباشد. این خرس های بامزه با رنگ سفید و ظاهر پشمالویی که دارند یکی از حیوان های محبوب بچه ها در کارتون ها هستند و خیلی از بچه ها عاشق خرس قطبی اسباب بازی هستند. البته باید بدانید که این حیوان بامزه و زیبا در واقع حیواناتی شکارچی هستند و آنقدرها هم که به نظر می رسد ملوس و بی خطر نیستند! با این حال، تماشای خرس های قطبی یکی از ناب ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید. شاید شما هم مثل من فکر می کردید که برای تماشای خرس های قطبی حتما باید به نواحی صعب العبور و سردسیر قطبی بروید. اما خبر خشنود نماینده این که برای تماشای خرس های قطبی می توانید به شهری در کانادا به نام چرچیل بروید که به پایتخت خرس های قطبی دنیا مشهور است. هر سال پائیز که از راه می رسد خرس های قطبی هم از نواحی دور و نزدیک به خلیج هادسون می آیند تا به شکار فک بپردازند و زمستان سرد کانادا را از سر بگذرانند.

چرچیل؛ بهترین مکان برای تماشای خرس های قطبی

شهر چرچیل بدون شک بهترین مکان برای دیدن این حیوانات زیبا و باشکوه است. این شهر در خلیج هادسون و در شمال استان مانیتوبا قرار گرفته است و در طول زمستان که خلیج یخ می زند پاتوق خرس های قطبی می گردد. خرس ها زمستان را در این منطقه سپری می نمایند چون یکی از بهترین مکان ها برای شکار فک دریایی به شمار می رود. حدود 15000 خرس قطبی در شمال کانادا زندگی می نمایند و بالغ بر 1200 خرس در پاییز و زمستان به این شهر می آیند. شهر چرچیل در خلیج هادسون قرار گرفته است و رود چرچیل در این شهر جاری است. با فرا رسیدن پائیز (سپتامبر تا نوامبر) خرس های قطبی کم کم به این خلیج می آیند و منتظر یخ زدن آب دریا می شوند. با یخ زدن آب زمان شکار فک دریایی فرا می رسد و خرس های قطبی می توانند پس از ماه ها یک غذای درست و حسابی بخورند و دلی از عزا دربیاورند.

سالانه گردشگران زیادی برای تماشای خرس های قطبی به این شهر کانادایی سفر می نمایند. البته باید بدانید که خرس های قطبی گرسنه می توانند خطرناک باشند و باید با رعایت حریم آن ها و قوانین محلی آن ها را دید. بعضی خرس ها عادت داشتند قبل از فرا رسیدن فصل شکار به داخل شهر می آمدند و مخل زندگی مردم شهر می شدند. متاسفانه قبلا مردم محلی عادت داشتند که با مشاهده خرس قطبی گرسنه و خطرناک به او شلیک نمایند، اما خوشبختانه در حال حاضر محافظت خوبی از این خرس ها به عمل می آید و برنامه هشدار خرس قطبی به صورت 24 ساعته در شهر چرچیل اجرا می گردد. حتی جالب است بدانید که در این شهر زندانی به نام زندان خرس قطبی وجود دارد. خرس هایی که از محل زندگی خود دور می شوند و مزاحم زندگی مردم می شوند را در این زندان نگهداری می نمایند تا فصل شکار فک ها برسد و بعد آن ها را آزاد می نمایند! اگر زندان پر گردد و جایی برای خرس های دیگر وجود نداشته باشد خرس را دستگیر می نمایند و با استفاده از هلیکوپتر او را به مناطق امن و دور از شهر می برند و آنجا آزاد می نمایند!

جزیره بافین | Baffin Island

اگرچه چرچیل مشهورترین و شاید بهترین مکان برای تماشای خرس های قطبی است اما تنها مکان در کانادا برای این کار نیست. جزیره بافین بزرگ ترین جزیره کاناداست و در نونووت (Nunavut) قرار گرفته است. این جزیره به دلیل قرارگیری در مدار قطبی یکی از محبوب ترین مکان ها برای تماشای خرس های قطبی است. جزیره کورن والیس (Cornwallis) در نونووت هم محل زندگی اجتماع کوچی از اسکیمو های اینوئیت است و مکانی ایده آل برای تماشای خرس های قطبی محسوب می گردد.

بهترین زمان برای تماشای خرس های قطبی

در منطقه قطبی نونووت معمولا بین ماه می و جولای تورهایی برای تماشای خرس های قطبی برگزار می گردد. در طول این بازه زمانی، جزیره بافین به صورت 24 ساعته روز است و می توانید شانس تماشای خرس های قطبی در حین شکار را داشته باشید. با این حال، در شهر چرچیل بهترین زمان برای این کار از ماه اکتبر تا نوامبر است. در این زمان خرس های قطبی کم کم از راه می رسند و به خلیج هادسون، خانه زمستانی شان می آیند. در اواسط ماه اکتبر شهر چرچیل بیشترین تجمع خرس قطبی در دنیا را دارد و حدود 600 تا 1000 خرس قطبی در نزدیک خلیج جمع می شوند.

چطور خرس ها را تماشا کنیم؟

اگرچه خرس های قطبی بامزه و زیبا هستند اما از قلم نیاندازید که با حیواناتی قدرتمند و شکارچی سر و کار دارید. هیچ وقت خودسرانه و تک و تنها به آن ها نزدیک نشوید و همواره حریم آن ها را رعایت کنید. در چرچیل و سایر شهرهای قطبی تورهای مختلفی برای تماشای خرس های قطبی برگزار می گردد که پیشنهاد می کنیم در آن ها شرکت کنید. این تورها مجهز از طریق های نقلیه مناسبی هستند که به راحتی روی برف و یخ حرکت می نماید و امنیت کافی برای بازدیدنمایندگان را فراهم می نماید. این وسیله ها پنجره های بزرگی دارند که امکان تماشای خرس های قطبی را به گردشگران می دهند. خرس های قطبی حیواناتی کنجکاو هستند و به احتمال زیاد دور و بر این وسایل نقلیه جمع می شوند و می توانید از فاصله ای خیلی نزدیک آن ها را تماشا کنید. علاوه بر این تورها، تورهای پیاده روی در این مناطق هم به یاری راهنمای مجرب برگزار می گردد. کشتی کروز نیز یکی دیگر از گزینه های شماست که در مناطق خلیجی حرکت می نمایند و امکان تماشای خرس های قطبی را فراهم می نماید.

منبع: theculturetrip.com

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44086

به "آیا می دانید پایتخت خرس های قطبی دنیا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید پایتخت خرس های قطبی دنیا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید