شروع درخشان یک فیلم ابرقهرمانی ، کاهش 16 درصدی تماشاگران سینما در آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم ابرقهرمانی شزم! در نخستین هفته اکران در 4217 سینما در آمریکای شمالی 53 میلیون دلار فروخت و صدرنشین جدول پرفروش ها شد.

شروع درخشان یک فیلم ابرقهرمانی ، کاهش 16 درصدی تماشاگران سینما در آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، شزم! به کارگردانی دیوید ف. سندبرگ محصول تازه استودیو برادران وارنر - نیولاین است و کارشناسان برای آن افتتاحیه 40 تا 45 میلیون دلاری پیش بینی می کردند. با این حال، فیلم فراتر از انتظارها ظاهر شد و 102 میلیون دلار هم از اکران در 79 بازار بین المللی به دست آورد تا مجموع درآمد دنیای آن در سه روز اول نمایش (با سه میلیون دلار پیش نمایش ها در آمریکا) به 159 میلیون دلار برسد.

مهم ترین تفاوت عمده شزم! را با دیگر فیلم های ابرقهرمانی می توان در هزینه فراوری آن دید؛ پروژه ای که کمتر از 100 میلیون دلار بودجه داشته و انتظار می رود به اندازه آکوامن و زن شگفت انگیز در بازار دنیای بفروشد. در واقع فیلم تازه وارنر نشان داد استودیوها می توانند بدون خالی کردن خزانه بانک هم فیلم ابرقهرمانی بسازند. لیگ عدالت و بتمن برابر سوپرمن: طلوع عدالت بدون در نظر دریافت هزینه های تبلیغ و بازاریابی هر کدام 300 میلیون دلار هزینه فراوری داشتند.

در هفته صدرنشینی شزم! در آمریکای شمالی، غبرستان حیوان های خانگی 25 میلیون دلار از 3585 سینما به جیب زد و دومین فیلم پرفروش شد. این تریلر فراطبیعی با هزینه 21 میلیون دلار بر اساس یکی از کتاب های استفن کینگ فراوری شده و 52 درصد تماشاگران آن مردان و 58 درصد خریداران بلیت گروه سنی بالای 25 سال بوده اند. کوین کولش و دنیس ویدمایر کارگردانان غبرستان حیوان های خانگی هستند.

از سوی دیگر، دامبو به کارگردانی تیم برتن (بازسازی انیمیشن کلاسیک 1941 والت دیزنی) در دومین هفته اکران 60 درصد تماشاگرانش را از دست داد و با فقط 18 میلیون دلار، مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به 76 میلیون دلار و در دنیا به 200 میلیون دلار رساند. کاپیتان مارول هم این هفته 13 میلیون دلار فروخت و وارد باشگاه یک میلیارد دلاری های سینمای دنیا شد. فیلم در آمریکا از مرز 370 میلیون دلار گذشته است.

با وجود نمایش چند فیلم خوب به ویژه در گونه های ابرقهرمانی و وحشت، تعداد تماشاگران سینما در آمریکا و کانادا تا امروز حدود 16 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. انتظار می رود انتقام جویان: سرانجام بازی با شکستن رکوردهای فروش به پر شدن این فاصله و افزایش فروش بلیت در آمریکای شمالی یاری کند.

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری

balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی

etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18393

به "شروع درخشان یک فیلم ابرقهرمانی ، کاهش 16 درصدی تماشاگران سینما در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع درخشان یک فیلم ابرقهرمانی ، کاهش 16 درصدی تماشاگران سینما در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید