شروع تبلیغات دانش آموزان کاندیدای انتخابات شهردار مدرسه از فردا

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به سرانجام تاریخ ثبت نام کاندیداهای انتخابات بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه در روز شنبه 11 آبان ماه، گفت: دانش آموزانی که کاندیدای شرکت در این دوره از انتخابات شدند، از 12 الی 18 آبان فرصت تبلیغات خواهند داشت.

شروع تبلیغات دانش آموزان کاندیدای انتخابات شهردار مدرسه از فردا

به گزارش خبرنگاران و بنابر اعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور با اعلام خبر برگزاری انتخابات شهردار مدرسه در تاریخ 20 آبان ماه سال جاری، اضافه نمود: ایده اولیه طرح شهردار مدرسه از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سال 1369 مطرح شد و نام اولیه طرح، مشارکت دانش آموزان در امور شهر تهران در اوقات فراغت بود که بعدها به طرح شهردار مدرسه تغییر یافت و اولین دوره این طرح در سال تحصیلی 73-72 به طور آزمایشی در 20 مدرسه هدایت تهران به اجرا درآمد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 99-98 این طرح در بیش از 400 مدرسه دوره متوسطه اول اجرا خواهد شد، اضافه نمود: داشتن شهری زیبا، قانون مند و پویا مستلزم مشارکت تمام شهروندان در اداره امور شهر است؛ طرح شهردار مدرسه یاری خواهد نمود تا نسل آینده جامعه از دوران کودکی و نوجوانی با قبول مسئولیت در مدرسه به طور عملی با مفاهیم شهر و شهروندی، مسئولیت ها و حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی آشنا شوند.

وی ادامه داد: شهردار مدرسه هر ساله طی انتخاباتی که در مدارس منتخب دوره متوسطه اول برگزار می گردد با آراء سایر دانش آموزان، انتخاب شده و از بین دانش آموزان، هشت معاون جهت پذیرش مسئولیت در حوزه های خدمات مدرسه و محیط زیست، مشارکت های محلی، خدمات عمرانی و ترافیکی، خدمات اجتماعی و رفاهی، برنامه ریزی و پشتیبانی، ایمنی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و همیاری تحصیلی، انتخاب خواهد نمود.

دانشور رویکرد بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه را پیرو شعار شهردار تهران مبنی بر تهران: شهری برای همه، تقویت حس مسئولیت اجتماعی در بین دانش آموزان با اجرای فعالیت در یکی از سر فصل های ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران و زیست مسئولانه شهری عنوان داشت.

وی همچنین توضیح داد: در این دوره شهرداران منتخب و معاونین آنها با مشارکت دانش آموزان مدارس تحت پوشش طرح شهردار مدرسه به منظور تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان، حسب مقتضیات محلی و منطقه ای می توانند به صورت خلاقانه و تاثیرگذار در فعالیت ها و طرح هایی از قبیل دیوار سبز یا احداث باغچه در مدرسه، گلدان من هر دانش آموز یک گلدان و برگزاری نمایشگاه گلدان من، دوخت کیسه های پارچه ای و توزیع در بین اهالی محل یا مراکز خرید سطح محله، برگزاری همایش کاهش و تفکیک پسماند از مبدا در پارک محله برای اهالی محل، یک روز بی دود با دوچرخه از منزل تا مدرسه، نقاشی دیواری در محله با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی، اجرای طرح روز بدون پسماند و یا برگزاری اردوی آموزشی پاکسازی طبیعت همکاری داشته باشند.

وی در انتها اذعان داشت: دوره بیست و یکم انتخابات شهردار مدرسه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت های اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه شهر تهران، 20 آبان در بیش از 400 مدرسه دوره متوسطه اول با استقبال پرشور دانش آموزان برگزار خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56719

به "شروع تبلیغات دانش آموزان کاندیدای انتخابات شهردار مدرسه از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تبلیغات دانش آموزان کاندیدای انتخابات شهردار مدرسه از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید